A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Kárpáti Andrea
Szerző
dc.contributor.author
Veszelszki Ágnes
Szerző
dc.contributor.author
Kovács Lajos
Szerző
dc.contributor.author
Rétvári Márton
Szerző
dc.contributor.author
Deli Eszter
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2024-02-20T13:32:44Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2024-02-20T13:32:44Z
Kiadás
dc.date.issued
2023
Isbn
dc.identifier.isbn
9781003376927
Isbn
dc.identifier.isbn
9781032441511
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/21352
Kivonat
dc.description.abstract
The underrepresentation of Roma culture (except for Roma music) in Hungarian public discourse is indisputable. Roma visual culture is not collected in museums and is not part of public education either. Women of this culturally and economically disadvantaged minority have repeatedly proven to be active changemakers and transmitters of cultural values. Social media specialists at Corvinus University decided to change the overwhelmingly negative image of Roma through training young girls interested in their heritage to act as Cultural Influencers. The training programme discussed in this chapter offered Roma women complex and professional communication training that would make them authentic communicators of their own culture. Photovoice and Visual Storytelling were integral parts of the trainers' methodological toolkit, and a mentoring programme helped them reveal authentic themes, styles and media genres. Digital media literacy may be life changing for Roma women who are vulnerable because of their economic position, lack of workforce, unfinished studies or early parenthood.
Nyelv
dc.language
en
Kiadó
dc.publisher
Routledge
Cím
dc.title
Cultural empowerment through social media The Roma Cultural Influencer Project
Típus
dc.type
tanulmány
Változtatás dátuma
dc.date.updated
2024-02-08T14:35:34Z
Változat
dc.description.version
kiadói
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt hozzáférésű
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.4324/9781003376927-23
Tudományág
dc.subject.discipline
Társadalomtudományok
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Társadalomtudományok/Média- és kommunikációs tudományok
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
34213651
Terjedelem
dc.format.page
161-170
Könyv címe
dc.identifier.bookTitle
Arts-Based Interventions and Social Change in Europe
Scopus azonosító
dc.identifier.scopus
85176288878
Kiadás helye
dc.publisher.place
New York (NY, USA)
Kiadás éve
dc.description.issuedate
2023
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Digitális Média és Kommunikáció Tanszék


A tételhez tartozó fájlok

Cultural empowerment through social media The Roma Cultural Influencer Project
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény