A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Miklós Szirbik
Szerző
dc.contributor.author
Sára Bernáth
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2024-01-25T12:26:54Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2024-01-25T12:26:54Z
Kiadás
dc.date.issued
2023
Issn
dc.identifier.issn
2786-152X
Issn
dc.identifier.issn
2063-6253
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/21297
Kivonat
dc.description.abstract
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság 2023 januárjában „Szabadság és biztonság a digitalizálódó világban” címmel közzétett aktuális stratégiája értelmében a hatóság egyebek között a digitális szolgáltatásokról, valamint a digitális piacokról szóló európai uniós rendeletek alkalmazásából eredő és azokat kiegészítő hazai szabályozási igények vizsgálatát, szabályozási javaslatok előkészítésének szabályozási és szakértői támogatását határozta meg egyik kiemelt feladataként. A Gazdasági Versenyhivatal 2023 márciusában tagságot nyert abban a magas szintű nemzetközi munkacsoportban, amely az Európai Bizottságot segíti a digitális piacokról szóló rendelet szabályainak betartatásában. A jelen tanulmány a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, a Gazdasági Versenyhivatal és egyéb érintett hazai döntéshozók, ágazati szereplők stratégiájához és feladatköreik ellátásához oly módon kíván szakmai támogatást nyújtani, hogy részletesen bemutatja a német jogrendszerben körvonalazódó változásokat, gyakorlatokat a digitális szolgáltatásokról és a digitális piacokról szóló jogi aktusokkal kapcsolatban. A kutatást a német piac mérete és az ebből fakadó számos jogeset indokolja. Fontos tényező továbbá, hogy a német társadalom hagyományosan érzékeny az adatvédelem, a média és a demokrácia, továbbá a fenntartható gazdaság közötti kapcsolatokra, így a digitális szolgáltatásokról és a digitális piacokról szóló rendeletek végrehajtása során sok impulzusra számíthatunk Németország részéről, amely – a kevés ilyen tagállam egyikeként – már az uniós jogalkotást megelőzve, saját nemzeti jogszabályokban foglalt versenyjogi vagy médiaszabályozási eszközökkel beavatkozott a digitális piacok folyamataiba.
Kivonat
dc.description.abstract
A Nemzeti Média- és hírközlési hatóság 2023 januárjában „Szabadság és biztonság a digitalizálódó világban” címmel közzétett aktuális stratégiája értelmében a hatóság egyebek között a digitális szolgáltatásokról, valamint a digitális piacokról szóló európai uniós rendeletek alkalmazásából eredő és azokat kiegészítő hazai szabályozási igények vizsgálatát, szabályozási javaslatok előkészítésének szabályozási és szakértői támogatását határozta meg egyik kiemelt feladataként. A gazdasági Versenyhivatal 2023 márciusában tagságot nyert abban a magas szintű nemzetközi munkacsoportban, amely az Európai Bizottságot segíti a digitális piacokról szóló rendelet szabályainak betartatásában. A jelen tanulmány a Nemzeti Mé- dia- és hírközlési hatóság, a gazdasági Versenyhivatal és egyéb érintett hazai döntéshozók, ágazati szereplők stratégiájához és feladatköreik ellátásához oly módon kíván szakmai támogatást nyújtani, hogy részletesen bemutatja a német jogrendszerben körvonalazódó változásokat, gyakorlatokat a digitális szolgáltatásokról és a digitális piacokról szóló jogi aktusokkal kapcsolatban. A kutatást a német piac mérete és az ebből fakadó számos jogeset indokolja. Fontos tényező továbbá, hogy a német társadalom hagyományosan érzékeny az adatvédelem, a média és a demokrácia, továbbá a fenntartható gazdaság közötti kapcsolatokra, így a digitális szolgáltatásokról és a digitális piacokról szóló rendeletek végrehajtása során sok impulzusra számíthatunk Németország részéről, amely – a kevés ilyen tagállam egyikeként – már az uniós jogalkotást megelőzve, saját nemzeti jogszabályokban foglalt versenyjogi vagy médiaszabályozási eszközökkel beavatkozott a digitális piacok folyamataiba.
Kivonat
dc.description.abstract
According to the current strategy of the National Media and Infocommunications Authority (hereinafter NMhh) published in january 2023 under the title ‘Freedom and security in the digital world’, the NMhh, defines as one of its important aims the examination of domestic regulatory needs arising from the application or supplementing of the European Union regulations on digital services and digital markets. In March 2023 the hungarian Competition Authority became member of the Digital Markets Act high-Level group assisting the European Commission in enforcing the regulation. This study aims to provide professional support for the above-mentioned strategy of the National Media and Infocommunications Authority and the Competition Authority as well as other relevant decision makers by presenting in detail the outlined changes and practices related to the in the german legal system. The research is relevant because of the size of the german market and the numerous legal cases arising from it, as well as the fact that german society is traditionally sensitive to the relationship between data protection, the media and democracy, as well as sustainability, effective action against disinformation. Thus, we can expect a lot of impulses from germany during the implementation of the EU regulations discussed in this study. As a result of that, germany belongs into the group of few member states, which actively intervened Digital Services Act and Digital Markets Act in digital markets using competition law and customer protection related tools prior to the adoption of Digital Services Act and Digital Markets Act.
Nyelv
dc.language
hu
Kulcsszó
dc.subject
német joggyakorlat és intézményrendszer
Kulcsszó
dc.subject
versenyjog
Kulcsszó
dc.subject
fogyasztóvédelem
Kulcsszó
dc.subject
jogértelmezés
Kulcsszó
dc.subject
jó gyakorlatok
Kulcsszó
dc.subject
german legal practice and institutional system
Kulcsszó
dc.subject
competition law
Kulcsszó
dc.subject
consumer protection
Kulcsszó
dc.subject
legal interpretation
Kulcsszó
dc.subject
good practices
Cím
dc.title
Digital Markets Act és a Digital Services Act várható hatásai a német jogrendszerben a magyar gyakorlat szempontjából
Típus
dc.type
folyóiratcikk
Változtatás dátuma
dc.date.updated
2024-01-23T11:29:04Z
Változat
dc.description.version
kiadói
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.59851/imr.12.2.8
Tudományág
dc.subject.discipline
Társadalomtudományok
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Társadalomtudományok/Állam- és jogtudományok
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
34526033
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
In Medias Res: folyóirat a sajtószabadságról és a médiaszabályozásról
Évfolyam
dc.identifier.journalVolume
12
Füzetszám
dc.identifier.journalIssueNumber
2
Terjedelem
dc.format.page
169-189
Folyóiratcím rövidítve
dc.identifier.journalAbbreviatedTitle
IN MEDIAS RES
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Európai Köz- és Magánjogi Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
IBS Nemzetközi Üzleti Főiskola
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Andrássy Gyula Budapesti Német Nyelvű Egyetem


A tételhez tartozó fájlok

Digital Markets Act és a Digital Services Act várható hatásai a német jogrendszerben a magyar gyakorlat szempontjából
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény