A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Abdul Wahi Nur Syuhaini
Szerző
dc.contributor.author
Berényi László
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2024-01-15T13:23:55Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2024-01-15T13:23:55Z
Kiadás
dc.date.issued
2023
Issn
dc.identifier.issn
2786-0760
Issn
dc.identifier.issn
2063-9058
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/21236
Kivonat
dc.description.abstract
The digital transformation of the public sector requires not only advanced modern technology but also good strategy and effective use of human factors. Additionally, quality management plays a crucial role in improving the performance and service quality of government organisations. This raises the question of how quality management could benefit digitalisation efforts and help the government to adapt in the era of digital technologies. However, the extant literature mostly focuses on the practice of quality management and the antecedents of digital transformation from the context of a private organisation, and only rarely from a public sector perspective. Therefore, this research seeks to understand and identify the soft TQM elements that can be applied in a public organisation to propel its digital transformation. The analysis was conducted based on a review of relevant papers published in this field. Deductive thematic analysis was employed to identify appropriate themes for this study. The findings identify five soft TQM elements: top management commitment and leadership, training and education, employee involvement, citizen focus and continuous improvement, all of which could positively impact a public organisation’s digitalisation initiatives. The study aims to provide novel and relevant insights to assist government organisations in planning and carrying out digital transformations.
Nyelv
dc.language
en
Kulcsszó
dc.subject
digital transformation
Kulcsszó
dc.subject
public sector
Kulcsszó
dc.subject
quality management
Kulcsszó
dc.subject
Total Quality Management (TQM)
Kulcsszó
dc.subject
soft TQM
Cím
dc.title
Soft TQM Elements for Digital Transformation in the Public Sector
Típus
dc.type
folyóiratcikk
Változtatás dátuma
dc.date.updated
2024-01-11T10:52:55Z
Változat
dc.description.version
kiadói
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.32575/ppb.2023.3.2
Tudományág
dc.subject.discipline
Társadalomtudományok
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Társadalomtudományok/Állam- és jogtudományok
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
34496187
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
Pro Publico Bono: Magyar Közigazgatás
Évfolyam
dc.identifier.journalVolume
11
Füzetszám
dc.identifier.journalIssueNumber
3
Terjedelem
dc.format.page
29-48
Folyóiratcím rövidítve
dc.identifier.journalAbbreviatedTitle
PRO PUBLICO BONO (2013-)
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Közigazgatás-tudományi Doktori Iskola
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Közszervezési és Infotechnológiai Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Vezetéstudományi Intézet
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Közszervezési és Infotechnológiai Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Közigazgatás-tudományi Doktori Iskola


A tételhez tartozó fájlok

Soft TQM Elements for Digital Transformation in the Public Sector
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény