A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Hódiné Hernádi Bettina
Szerző
dc.contributor.author
Bereczk Ádám
Szerző
dc.contributor.author
Sasvári Péter
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2024-01-09T09:02:17Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2024-01-09T09:02:17Z
Kiadás
dc.date.issued
2023
Issn
dc.identifier.issn
2786-1465
Issn
dc.identifier.issn
2062-9737
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/21203
Kivonat
dc.description.abstract
Az Egyesült Nemzetek Szervezete a fenntarthatósági céljok kijelölése során joggal szentelt megkülönböztető figyelmet a fenntarthatóság városi szintjének, utóbbiak gyorsan növekvő mérete, illetve környezeti és társadalmi hatásai okán. A vonatkozó tervcélok elérésében a városok egyetemei kulcsfontosságú szerepet kapnak, hiszen számos módon hozzájárulnak a globális, az országos, valamint a regionális -helyi közösségek fenntarthatósági céljainak eléréséhez, akár az oktatás, akár a kutatás révén. Jelen tanulmányban az Fenntartható városok és közösségek (SDG-11) fenntarthatósági célnak a felsőoktatási intézményekben való megjelenését elemeztük a vonatkozó tudományos publikációk alapján az Európai Unió tagországaiban 2017 és 2021 között, különös tekintettel a visegrádi országokra. Vizsgálatunk az SDG-11 fenntarthatósági céllal kapcsolatos publikációk minőségére és mennyiségére is kiterjedt, az eredményekből pedig országközi és egyetemek közötti összehasonlításokat végeztünk. Elemeztük továbbá az SDG-11 témakörön belüli jellemző altémaköröket, a vonatkozó átfedéseket és eltéréseket az egyes V4 országbeli egyetemek között. Az adatok forrásaként elsősorban a Világgazdasági Fórum Times Higher Education (THE) nemzetközi minősítési rendszerét és a Scopus adatbázisát használtuk. Módszertanunk nagyrészt leíró jellegű, tényszámokon alapuló egyszerű kvantitatív analízis.
Kivonat
dc.description.abstract
In setting its sustainability goals, the United Nations has rightly paid particular attention to urban levels of sustainability, given their rapidly growing size and environmental and social impacts. Urban universities have a key role to play in the achievement of the relevant SDGs, as they contribute in many ways to the achievement of the sustainability goals of global, national and regional-local communities, whether through education or research. In this study, we have analysed the representation of the Sustainable Cities and Communities (SDG-11) sustainability goal in higher education institutions, based on relevant academic publications, in the EU Member States between 2017 and 2021, with a special focus on the Visegrad countries. Our analysis also covered the quality and quantity of publications related to the SDG-11 sustainability goal, and the results were used to make cross-country and inter-university comparisons. We also analysed the typical sub-themes within SDG-11, the relevant overlaps and differences between universities in the V4 countries. The main data sources used were the World Economic Forum's Times Higher Education (THE) international rating system and the Scopus database. Our methodology is largely a descriptive simple quantitative analysis based on factual data.
Nyelv
dc.language
hu
Kulcsszó
dc.subject
fenntarthatósági célok
Kulcsszó
dc.subject
SDG-11
Kulcsszó
dc.subject
fenntartható városok és közösségek
Kulcsszó
dc.subject
impakt egyetemi rangsor
Kulcsszó
dc.subject
THE rangsor
Kulcsszó
dc.subject
sustainability goals
Kulcsszó
dc.subject
SDG-11
Kulcsszó
dc.subject
sustainable cities and communities
Kulcsszó
dc.subject
impact university ranking
Kulcsszó
dc.subject
THE ranking
Cím
dc.title
A visegrádi országok felsőoktatási intézményeinek kutatási tevékenysége a fenntartható városok és közösségek témakörében (SDG-11)
Típus
dc.type
folyóiratcikk
Változtatás dátuma
dc.date.updated
2023-12-21T15:27:05Z
Változat
dc.description.version
kiadói
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.35925/j.multi.2023.1.30
Tudományág
dc.subject.discipline
Társadalomtudományok
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Társadalomtudományok/Média- és Kommunikációs tudományok
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
34447676
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
Multidiszciplináris Tudományok
Évfolyam
dc.identifier.journalVolume
13
Füzetszám
dc.identifier.journalIssueNumber
1
Terjedelem
dc.format.page
398-410
Folyóiratcím rövidítve
dc.identifier.journalAbbreviatedTitle
MULTIDISZCIPLINÁRIS TUDOMÁNYOK
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Gazdálkodástani Intézet
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Informatikai Intézet II
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Közszervezési és Infotechnológiai Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
E-közszolgálati Fejlesztési Intézet
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Informatikai Intézet II


A tételhez tartozó fájlok

A visegrádi országok felsőoktatási intézményeinek kutatási tevékenysége a fenntartható városok és közösségek témakörében (SDG-11)
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény