A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Belényesi Emese
Szerző
dc.contributor.author
Sasvári Péter
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2024-01-09T09:02:13Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2024-01-09T09:02:13Z
Kiadás
dc.date.issued
2023
Issn
dc.identifier.issn
2786-1465
Issn
dc.identifier.issn
2062-9737
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/21201
Kivonat
dc.description.abstract
The aim of our research paper is to investigate and compare the evaluation system used to assess the quality of the scientific activity defined by the decree of the Polish Ministry of Science and Higher Education, with the currently used evaluation system of the Hungarian Academy of Sciences in the field of social science. We used comparative approach, statistics describing the Journal Assessment System applied by the Polish Ministry of Science and Higher Education were analysed, which we compared with the International Journal List of the IX. Section Of Economics and Law of Hungarian Academy of Sciences. As a result, we found that a uniform assessment system has the advantage of ensuring transparency and interoperability. To enhance transparency, a website has been created to showcase the scientific performance of Polish higher education, alongside a range of other scientific content. Categories A, B and C have been removed from the evaluation of journals and replaced by a 7- score scale (5, 20, 40, 70, 100, 140, and 200). The new scale scores differentiate better between categories, which seems to be a good tool for assessing publication performance. If we compare the journals used in the field of social sciences with the list used in Poland, a substantial overlap can be found in most of the committee lists applied by the IX. Section of Economics and Law of Hungarian Academy of Sciences.
Nyelv
dc.language
en
Kulcsszó
dc.subject
scientific performance
Kulcsszó
dc.subject
Poland
Kulcsszó
dc.subject
Hungary
Kulcsszó
dc.subject
social sciences
Cím
dc.title
Approaching or moving away? Comparison of Polish and Hungarian Scientific Assessment Systems in the field of social sciences
Típus
dc.type
folyóiratcikk
Változtatás dátuma
dc.date.updated
2023-12-15T15:34:20Z
Változat
dc.description.version
kiadói
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.35925/j.multi.2023.2.5
Tudományág
dc.subject.discipline
Társadalomtudományok
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Társadalomtudományok/Média- és Kommunikációs tudományok
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
34437625
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
Multidiszciplináris Tudományok
Évfolyam
dc.identifier.journalVolume
13
Füzetszám
dc.identifier.journalIssueNumber
2
Terjedelem
dc.format.page
52-69
Folyóiratcím rövidítve
dc.identifier.journalAbbreviatedTitle
MULTIDISZCIPLINÁRIS TUDOMÁNYOK
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Közszervezési és Infotechnológiai Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Informatikai Intézet II
Szerző intézménye
dc.contributor.department
E-közszolgálati Fejlesztési Intézet
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Gazdálkodástani Intézet


A tételhez tartozó fájlok

Approaching or moving away? Comparison of Polish and Hungarian Scientific Assessment Systems in the field of social sciences
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény