A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Zozaya-Durazo Luisahu_HU
Szerző
dc.contributor.author
Feijoo Beatrizhu_HU
Szerző
dc.contributor.author
Sádaba-Chalezquer Charohu_HU
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2023-12-13T12:37:53Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2023-12-13T12:37:53Z
Kiadás
dc.date.issued
2023hu_HU
Issn
dc.identifier.issn
2063-7330hu_HU
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/21131
Kivonat
dc.description.abstract
Social media influencers have emerged as digital celebrities, positioning themselves as role models for different audiences, particularly young people. Due to the inherent social and psychological immaturity of adolescents, they are considered a more vulnerable group, and thus, their digital behaviour and its potential impact on their identity development should be carefully studied. This study aimed to explore how adolescents perceive social media influencers. Sixty-two adolescents between the ages of 11 and 17 living in Spain participated in 12 focus groups. The study attempted to understand how adolescents define the concept of social media influencers and which profiles they follow in order to identify the attributes they prioritised. This study describes the categories proposed by the adolescents, as well as the influence generated by social media influencers based on the age and socio-economic status of the interviewees. Additionally, the study reveals that adolescents from lower socio-economic levels and adolescents between 16 and 17 years old expressed a desire to become social media influencers.hu_HU
Nyelv
dc.language
enhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
social media influencerhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
social mediahu_HU
Kulcsszó
dc.subject
entertainmenthu_HU
Kulcsszó
dc.subject
followershu_HU
Kulcsszó
dc.subject
parasocial relationshiphu_HU
Kulcsszó
dc.subject
brandshu_HU
Kulcsszó
dc.subject
adolescentshu_HU
Cím
dc.title
Social Media Influencers Defined by Adolescentshu_HU
Típus
dc.type
folyóiratcikkhu_HU
Változat
dc.description.version
kiadóihu_HU
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt hozzáférésűhu_HU
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.17646/KOME.of.4hu_HU
Tudományág
dc.subject.discipline
Társadalomtudományokhu_HU
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Társadalomtudományok/Média- és kommunikációs tudományokhu_HU
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
34429277hu_HU
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
KOMEhu_HU
Terjedelem
dc.format.page
68-90hu_HU


A tételhez tartozó fájlok

Social Media Influencers Defined by Adolescents
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény