Szerző dc.contributor.author | Hárs András | |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2023-12-04T11:46:03Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2023-12-04T11:46:03Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2023 | |
Issn dc.identifier.issn | 2786-0760 | |
Issn dc.identifier.issn | 2063-9058 | |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/21081 | |
Kivonat dc.description.abstract | Az elmúlt évtizedben a mesterséges intelligencia (MI) fejlődésének sebessége meglehetősen rendkívüli volt, és ahogy az lenni szokott, a különböző jogi területek számára nehézséget jelentett lépést tartani ezzel. Az új kihívások azonban új lehetőségeket is hoztak, és négy nemzetközi szervezet lépett elő annak érdekében, hogy vezető szerephez jussanak a szabályozási kezdeményezéseik révén. Az Európai Unió, az Európa Tanács, az UNESCO és az OECD négy, egymástól igen eltérő nemzetközi szervezet, különböző célokkal, lehetőségekkel és eszközökkel. A látszólag párhuzamos és egymást átfedő szabályozást tekintve felmerül a kérdés: mennyiben különbözik e szervezetek hozzáállása és szabályozási technikája az MI alapú technológiák fejlődéséből fakadó emberi jogi kihívások kapcsán. | |
Kivonat dc.description.abstract | The race to regulate artificial intelligence on the international level started in the last couple of years, when several international organizations have begun drawing up their own regulatory attempts. Among the most rapid regulators are the European Union, the OECD, the UNESCO and the Council of Europe. If there is one common aspect in the draft proposals and recommendations set forth by these organizations is an emphasis on human rights. However, human rights are not a homogenous mass, and the human rights understanding as well as the methods, means and goals of these organizations differ greatly. Therefore, the questions are raised whether there can be cooperation or competition on the international level and whether having multiple actors serves or hinders the international community. | |
Nyelv dc.language | hu | |
Kulcsszó dc.subject | mesterséges intelligencia | |
Kulcsszó dc.subject | emberi jogok | |
Kulcsszó dc.subject | nemzetközi szabályozás | |
Kulcsszó dc.subject | UNESCO | |
Kulcsszó dc.subject | OECD | |
Kulcsszó dc.subject | EU | |
Kulcsszó dc.subject | Európa Tanács | |
Kulcsszó dc.subject | artificial intelligence | |
Kulcsszó dc.subject | human rights | |
Kulcsszó dc.subject | international regulation | |
Kulcsszó dc.subject | European Union | |
Kulcsszó dc.subject | Council of Europe | |
Cím dc.title | A mesterséges intelligencia nemzetközi szervezetek általi szabályozásának összehasonlítása az emberi jogok szemüvegén át | |
Cím változat dc.title.alternative | Comparative Overview of International Regulatory Attempts Regarding Artificial Intelligence – Through the Lens of Human Rights | |
Típus dc.type | folyóiratcikk | |
Változtatás dátuma dc.date.updated | 2023-12-01T09:41:10Z | |
Változat dc.description.version | kiadói | |
Hozzáférés dc.rights.accessRights | nyílt hozzáférésű | |
Doi azonosító dc.identifier.doi | 10.32575/ppb.2023.2.7 | |
Tudományág dc.subject.discipline | Társadalomtudományok | |
Tudományterület dc.subject.sciencebranch | Társadalomtudományok/Állam- és jogtudományok | |
Mtmt azonosító dc.identifier.mtmt | 34410043 | |
Folyóirat dc.identifier.journalTitle | Pro Publico Bono: Magyar Közigazgatás | |
Évfolyam dc.identifier.journalVolume | 11 | |
Füzetszám dc.identifier.journalIssueNumber | 2 | |
Terjedelem dc.format.page | 125-143 | |
Folyóiratcím rövidítve dc.identifier.journalAbbreviatedTitle | PRO PUBLICO BONO (2013-) | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Nemzetközi Jogi Tanszék | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Államtudományi és Nemzetközi Tanulmányok Kar |