A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Gloviczki Zoltán
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2023-12-04T11:46:19Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2023-12-04T11:46:19Z
Kiadás
dc.date.issued
2023
Issn
dc.identifier.issn
2786-0760
Issn
dc.identifier.issn
2063-9058
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/21076
Kivonat
dc.description.abstract
Portugália és Magyarország 2010-es évektől folyó kormányzati oktatásirányítási reformjának időbeli és tartalmi párhuzamrendszere sajátos jelentőséggel bír. A hasonló kondíciókkal rendelkező két ország közül Portugália ezredfordulón mért oktatási teljesítménye a hazainál alacsonyabb színvonalról indulva a 2018-as PISA-mérések időszakára nem csupán Magyarország, de az OECD átlagát is túlszárnyalta. Az elsősorban 2011 és 2015 között bevezetett reformok a magyarországi folyamatoktól, de a nemzetközi szakpolitikai diskurzustól is némileg eltérő példákkal szolgálnak, elsősorban a központi tantervi szabályozás területén.
Kivonat
dc.description.abstract
The temporal and content parallels of the governmental educational reforms in Portugal and Hungary from the 2010s provide important points to the further developments. Among the two countries with similar conditions, Portugal’s educational performance, starting from a lower level at the turn of the millennium, not only caught up with Hungary by the time of the 2018 PISA assessment but also surpassed the OECD average. The Portugal reforms primarily implemented between 2011 and 2015 give somewhat different examples compared to the Hungarian processes and the international policy discourse, particularly in the area of central curriculum regulation.
Nyelv
dc.language
hu
Kulcsszó
dc.subject
oktatásirányítás
Kulcsszó
dc.subject
oktatási reform
Kulcsszó
dc.subject
PISA-mérés
Kulcsszó
dc.subject
tantervi szabályozás
Kulcsszó
dc.subject
education
Kulcsszó
dc.subject
educational reform
Kulcsszó
dc.subject
PISA assessment
Kulcsszó
dc.subject
curriculum
Cím
dc.title
A portugál oktatási reformok nemzetközi sikerének háttere. A nevelés-oktatás központi fejlesztése Portugáliában a hazai változások tükrében, 2011–2023
Cím változat
dc.title.alternative
The Background to the International Success of Portuguese Education Policy. Central Development of Education in Portugal in the Light of Domestic Changes, 2011–2023
Típus
dc.type
folyóiratcikk
Változtatás dátuma
dc.date.updated
2023-12-01T09:18:37Z
Változat
dc.description.version
kiadói
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt hozzáférésű
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.32575/ppb.2023.2.1
Tudományág
dc.subject.discipline
Társadalomtudományok
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Társadalomtudományok/Állam- és jogtudományok
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
34409981
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
Pro Publico Bono: Magyar Közigazgatás
Évfolyam
dc.identifier.journalVolume
11
Füzetszám
dc.identifier.journalIssueNumber
2
Terjedelem
dc.format.page
22.márc
Folyóiratcím rövidítve
dc.identifier.journalAbbreviatedTitle
PRO PUBLICO BONO (2013-)
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Apor Vilmos Katolikus Főiskola


A tételhez tartozó fájlok

A portugál oktatási reformok nemzetközi sikerének háttere. A nevelés-oktatás központi fejlesztése Portugáliában a hazai változások tükrében, 2011–2023
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény