Szerző dc.contributor.author | Gloviczki Zoltán | |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2023-12-04T11:46:19Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2023-12-04T11:46:19Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2023 | |
Issn dc.identifier.issn | 2786-0760 | |
Issn dc.identifier.issn | 2063-9058 | |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/21076 | |
Kivonat dc.description.abstract | Portugália és Magyarország 2010-es évektől folyó kormányzati oktatásirányítási reformjának időbeli és tartalmi párhuzamrendszere sajátos jelentőséggel bír. A hasonló kondíciókkal rendelkező két ország közül Portugália ezredfordulón mért oktatási teljesítménye a hazainál alacsonyabb színvonalról indulva a 2018-as PISA-mérések időszakára nem csupán Magyarország, de az OECD átlagát is túlszárnyalta. Az elsősorban 2011 és 2015 között bevezetett reformok a magyarországi folyamatoktól, de a nemzetközi szakpolitikai diskurzustól is némileg eltérő példákkal szolgálnak, elsősorban a központi tantervi szabályozás területén. | |
Kivonat dc.description.abstract | The temporal and content parallels of the governmental educational reforms in Portugal and Hungary from the 2010s provide important points to the further developments. Among the two countries with similar conditions, Portugal’s educational performance, starting from a lower level at the turn of the millennium, not only caught up with Hungary by the time of the 2018 PISA assessment but also surpassed the OECD average. The Portugal reforms primarily implemented between 2011 and 2015 give somewhat different examples compared to the Hungarian processes and the international policy discourse, particularly in the area of central curriculum regulation. | |
Nyelv dc.language | hu | |
Kulcsszó dc.subject | oktatásirányítás | |
Kulcsszó dc.subject | oktatási reform | |
Kulcsszó dc.subject | PISA-mérés | |
Kulcsszó dc.subject | tantervi szabályozás | |
Kulcsszó dc.subject | education | |
Kulcsszó dc.subject | educational reform | |
Kulcsszó dc.subject | PISA assessment | |
Kulcsszó dc.subject | curriculum | |
Cím dc.title | A portugál oktatási reformok nemzetközi sikerének háttere. A nevelés-oktatás központi fejlesztése Portugáliában a hazai változások tükrében, 2011–2023 | |
Cím változat dc.title.alternative | The Background to the International Success of Portuguese Education Policy. Central Development of Education in Portugal in the Light of Domestic Changes, 2011–2023 | |
Típus dc.type | folyóiratcikk | |
Változtatás dátuma dc.date.updated | 2023-12-01T09:18:37Z | |
Változat dc.description.version | kiadói | |
Hozzáférés dc.rights.accessRights | nyílt hozzáférésű | |
Doi azonosító dc.identifier.doi | 10.32575/ppb.2023.2.1 | |
Tudományág dc.subject.discipline | Társadalomtudományok | |
Tudományterület dc.subject.sciencebranch | Társadalomtudományok/Állam- és jogtudományok | |
Mtmt azonosító dc.identifier.mtmt | 34409981 | |
Folyóirat dc.identifier.journalTitle | Pro Publico Bono: Magyar Közigazgatás | |
Évfolyam dc.identifier.journalVolume | 11 | |
Füzetszám dc.identifier.journalIssueNumber | 2 | |
Terjedelem dc.format.page | 22.márc | |
Folyóiratcím rövidítve dc.identifier.journalAbbreviatedTitle | PRO PUBLICO BONO (2013-) | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Apor Vilmos Katolikus Főiskola |