A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Tóth Bence
Szerző
dc.contributor.author
Lévai Zsolt
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2023-11-22T13:18:48Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2023-11-22T13:18:48Z
Kiadás
dc.date.issued
2023
Issn
dc.identifier.issn
2786-0744
Issn
dc.identifier.issn
2498-5392
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/21038
Kivonat
dc.description.abstract
Since 1920, almost all the traffic on rail crossing the Danube in Hungary, crosses it in Budapest via the Southern Railway Bridge which makes it overloaded. This is avery disadvantageous situation not only for commercial shipping but also for military uses as there is certain heavy military equipment that can only be transported via rail.In our two-part article, we examine the locations of new bridges that could be alternatives to bypass Budapest and thus to reduce the traffic load on the railway lines of the capital. In this second part, we examine the situation on the river Tisza by simulating the existence of several bridge alternatives, both newly built and developed existing ones. We also suggest acombined way of development to treat the capacity changes in the context of the whole network by building two new bridges, one on each river.
Nyelv
dc.language
en
Kulcsszó
dc.subject
railway
Kulcsszó
dc.subject
bridge
Kulcsszó
dc.subject
graph theory
Kulcsszó
dc.subject
redundancy
Kulcsszó
dc.subject
military engineering
Cím
dc.title
Quantitative Analysis of the Possible Sites of a New Danube Bridge to Bypass Budapest on Rail - Part 2
Típus
dc.type
folyóiratcikk
Változtatás dátuma
dc.date.updated
2023-11-22T12:04:58Z
Változat
dc.description.version
kiadói
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt hozzáférésű

dc.description.notes
This publication was prepared with the professional support of the Doctoral Student Scholarship Program of the Co-operative Doctoral Program of the Ministry of Innovation and Technology financed from the National Research, Development and Innovation Fund.
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.32565/aarms.2023.3.3
Tudományág
dc.subject.discipline
Műszaki tudományok
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Műszaki tudományok/Katonai műszaki tudományok
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
34365294
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
Academic and Applied Research in Military and Public Management Science
Évfolyam
dc.identifier.journalVolume
22
Füzetszám
dc.identifier.journalIssueNumber
3
Terjedelem
dc.format.page
43-62
Folyóiratcím rövidítve
dc.identifier.journalAbbreviatedTitle
AARMS (2014 VOL.13 ISSUE 2 -TŐL)
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Természettudományi Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Katonai Műszaki Doktori Iskola
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Természettudományi Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Katonai Műszaki Doktori Iskola
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Széchenyi István Egyetem
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Közlekedéstudományi Intézet
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Közlekedési Tanszék


A tételhez tartozó fájlok

Quantitative Analysis of the Possible Sites of a New Danube Bridge to Bypass Budapest on Rail - Part 2
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény