Szerző dc.contributor.author | Tóth Bence | |
Szerző dc.contributor.author | Lévai Zsolt | |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2023-11-22T13:18:46Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2023-11-22T13:18:46Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2023 | |
Issn dc.identifier.issn | 2786-0744 | |
Issn dc.identifier.issn | 2498-5392 | |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/21037 | |
Kivonat dc.description.abstract | Since 1920, almost all the traffic on rail crossing the Danube in Hungary, crosses it in Budapest via the Southern Railway Bridge which makes it heavily overloaded. This is a very disadvantageous situation not only for commercial shipping but also for military uses as there is certain heavy military equipment that can only be transported via rail.In our two-part article, we examine the locations of new bridges that could be alternatives to bypass Budapest and thus to reduce the traffic load on the railway lines of the capital. In this first part of our paper, we present the effect of a new Danube bridge as an alternative to the V0 railway line. We examine the possible sites of the bridge with several different route alternatives connecting it to the existing railway lines by using traffic simulation. | |
Nyelv dc.language | en | |
Kulcsszó dc.subject | railway | |
Kulcsszó dc.subject | bridge | |
Kulcsszó dc.subject | graph theory | |
Kulcsszó dc.subject | traffic | |
Kulcsszó dc.subject | military engineering | |
Cím dc.title | Quantitative Analysis of the Possible Sites of a New Danube Bridge to Bypass Budapest on Rail - Part 1 | |
Típus dc.type | folyóiratcikk | |
Változtatás dátuma dc.date.updated | 2023-11-22T12:03:23Z | |
Változat dc.description.version | kiadói | |
Hozzáférés dc.rights.accessRights | nyílt hozzáférésű | |
dc.description.notes | This publication was prepared with the professional support of the Doctoral Student Scholarship Program of the Co-operative Doctoral Program of the Ministry of Innovation and Technology financed from the National Research, Development and Innovation Fund. | |
Doi azonosító dc.identifier.doi | 10.32565/aarms.2023.3.2 | |
Tudományág dc.subject.discipline | Műszaki tudományok | |
Tudományterület dc.subject.sciencebranch | Műszaki tudományok/Katonai műszaki tudományok | |
Mtmt azonosító dc.identifier.mtmt | 34365246 | |
Folyóirat dc.identifier.journalTitle | Academic and Applied Research in Military and Public Management Science | |
Évfolyam dc.identifier.journalVolume | 22 | |
Füzetszám dc.identifier.journalIssueNumber | 3 | |
Terjedelem dc.format.page | 19-41 | |
Folyóiratcím rövidítve dc.identifier.journalAbbreviatedTitle | AARMS (2014 VOL.13 ISSUE 2 -TŐL) | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Természettudományi Tanszék | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Katonai Műszaki Doktori Iskola | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Természettudományi Tanszék | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Katonai Műszaki Doktori Iskola | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Széchenyi István Egyetem | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Közlekedéstudományi Intézet | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Közlekedési Tanszék |