Szerző dc.contributor.author | Tudorache Paul | |
Szerző dc.contributor.author | Bârsan Ghiță | |
Szerző dc.contributor.author | Jobbágy Zoltán | |
Szerző dc.contributor.author | Cîrdei Alin | |
Szerző dc.contributor.author | Gligorea Ilie | |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2023-12-05T09:16:15Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2023-12-05T09:16:15Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2023 | |
Issn dc.identifier.issn | 2069-8887 | |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/21028 | |
Kivonat dc.description.abstract | This study aims to present an innovative conceptual model of learning, teaching, and training that appears to be applicable to the field of hybrid warfare. It is based on integrating three critical elements such as reference curriculum, teaching methodology, and online support capabilities. By using qualitative research through correlating critical analysis of relevant sources, logical scheme, and cognitive task analysis, each descriptive element is analysed in order to provide an eloquent image of the proposed conceptual model. Also, to gain real feedback on the proposed model as well as on its constitutive elements, the quantitative research using statistical data grouping is performed. The analysis and interpretation of the collected data demonstrate not only a high interest in the designed conceptual model, but also a positive impact at the level of each descriptive element on the academic staff and students from the military and civilian university environment. | |
Nyelv dc.language | en | |
Kulcsszó dc.subject | HW | |
Kulcsszó dc.subject | CTA | |
Kulcsszó dc.subject | statistical data grouping | |
Kulcsszó dc.subject | HWRC | |
Kulcsszó dc.subject | TSM | |
Kulcsszó dc.subject | MOOC | |
Cím dc.title | An innovative conceptual model for education and training on hybrid warfare | |
Típus dc.type | folyóiratcikk | |
Változtatás dátuma dc.date.updated | 2023-11-13T12:06:21Z | |
Változat dc.description.version | kiadói | |
Hozzáférés dc.rights.accessRights | nyílt hozzáférésű | |
dc.description.notes | Research Project: Introducing the HYBRID PROJECT: Interdisciplinary Education and Training on Hybrid Warfare, Project ID: 2021-1-HU01-KA220-HED-000032179 Leader of the Research: Zoltán Jobbágy, University of Public Service | |
Doi azonosító dc.identifier.doi | 10.2478/mmcks-2023-0013 | |
Tudományág dc.subject.discipline | Társadalomtudományok | |
Tudományterület dc.subject.sciencebranch | Társadalomtudományok/Hadtudományok | |
Mtmt azonosító dc.identifier.mtmt | 34191531 | |
Folyóirat dc.identifier.journalTitle | Management and Marketing | |
Évfolyam dc.identifier.journalVolume | 18 | |
Füzetszám dc.identifier.journalIssueNumber | 3 | |
Terjedelem dc.format.page | 234-250 | |
Folyóiratcím rövidítve dc.identifier.journalAbbreviatedTitle | MANAG MARK | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Hadászati Tanszék | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Összhaderőnemi Műveleti Tanszék |