A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Hossain A. N. M. Zakir
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2023-10-06T12:49:05Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2023-10-06T12:49:05Z
Kiadás
dc.date.issued
2023
Issn
dc.identifier.issn
2405-8440
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/20961
Kivonat
dc.description.abstract
Purpose: The article discusses the contemporary educational crisis of Rohingya children in Bangladesh. It aims to identify the challenges of formal and non-formal education faced by Rohingya children and their prospects. In this scholarship, the author attempts to answer the questions-what are the current formal and non-formal educational services in the Rohingya refugee camps and how and to what extent do the existing educational services intensify the other crisis in their lives, and what are the prospects for them going forwards. Method: ology: This study is primarily based on secondary sources of data. It focuses on the available educational services and key obstacles that affect Rohingya children’s formal and non formal educational opportunities in Bangladesh and their prospects in Myanmar. Findings: The study found the absence of formal and non-formal education for Rohingya children in refugee camps has a significant impact on their ability to become an active member of society. Although refugee children and their parents express a willingness to formal education under the Myanmar curriculum, limited educational services and various structural and legal barriers hinder their progress. Finally, the study explores the prospects of formal and non-formal edu cation for Rohingya children in Bangladesh and concludes with recommendations to improve their educational opportunities. Limitation: The study results can differ in other contexts and countries hosting refugees. Practical implications: Findings of the study may be helpful for policymakers and practitioners.
Nyelv
dc.language
en
Kulcsszó
dc.subject
Rohingya
Kulcsszó
dc.subject
Refugee children
Kulcsszó
dc.subject
Formal and non-formal education
Kulcsszó
dc.subject
Bangladesh
Cím
dc.title
Educational crisis of Rohingya refugee children in Bangladesh: Access, obstacles, and prospects to formal and non-formal education
Típus
dc.type
folyóiratcikk
Változtatás dátuma
dc.date.updated
2023-10-05T12:14:21Z
Változat
dc.description.version
kiadói
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt hozzáférésű
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.1016/j.heliyon.2023.e18346
Tudományág
dc.subject.discipline
Társadalomtudományok
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Szociológiai tudományok
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
34068492
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
Heliyon
Évfolyam
dc.identifier.journalVolume
9
Füzetszám
dc.identifier.journalIssueNumber
7
Terjedelem
dc.format.page
1-14
Wos azonosító
dc.identifier.wos
001040220500001
Scopus azonosító
dc.identifier.scopus
85165289721
Folyóiratcím rövidítve
dc.identifier.journalAbbreviatedTitle
HELIYON
Kiadás éve
dc.description.issuedate
2023
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Közigazgatás-tudományi Doktori Iskola


A tételhez tartozó fájlok

Educational crisis of Rohingya refugee children in Bangladesh: Access, obstacles, and prospects to formal and non-formal education
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény