A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Háló Gergő
Szerző
dc.contributor.author
Campos Rueda Marcela
Szerző
dc.contributor.author
Goyanes Manuel
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2024-01-31T13:15:26Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2024-01-31T13:15:26Z
Kiadás
dc.date.issued
2023
Issn
dc.identifier.issn
1469-9699
Issn
dc.identifier.issn
1461-670X
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/20958
Kivonat
dc.description.abstract
Due to significant transformations in citizens’ news consumption habits and the arrival of on-demand multi-platform services, today’s public service media (PSM) face substantial challenges to endure their core public principles. Moreover, PSMs’ need and legitimacy are being questioned from both a liberal and a populist standpoint, opening up discussions about its sustainability. However, little academic attention has been paid to citizens’ paying intent in the context of PSM. To mend this gap in the literature, this study examines expenditure on news and entertainment services and Spain’s public television (RTVE) service quality as two potential direct predictors of paying intent for public service media, as well as the moderating role of citizens’ age. Findings indicate that higher expenditure on news and entertainment services is associated with lower paying intent for public service media, while higher perceptions of RTVE service quality positively influence paying intent. Finally, challenging prior literature, our findings revealed that the younger generations are the most likely to economically support PSM at all levels of RTVE service quality. This study emphasizes the need for PSMs to reinforce their quality offer and uniqueness and theorizes about different ways to achieve this goal in today’s multi-platform environment.
Nyelv
dc.language
en
Kulcsszó
dc.subject
public service media
Kulcsszó
dc.subject
paying intent
Kulcsszó
dc.subject
sustainability
Kulcsszó
dc.subject
service quality
Kulcsszó
dc.subject
public media consumption
Kulcsszó
dc.subject
willingness to pay
Cím
dc.title
Consumers’ Paying Intent for Public Service Media in Spain: The Effect of RTVE Service Quality, Citizens’ Expenditure, and the Moderating Role of Age
Típus
dc.type
folyóiratcikk
Változtatás dátuma
dc.date.updated
2023-10-05T12:06:45Z
Változat
dc.description.version
kiadói
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.1080/1461670X.2023.2227287
Tudományág
dc.subject.discipline
Társadalomtudományok
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Társadalomtudományok/Közgazdaságtudományok
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
34056675
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
Journalism Studies
Évfolyam
dc.identifier.journalVolume
2023
Terjedelem
dc.format.page
1-20
Wos azonosító
dc.identifier.wos
001014545900001
Folyóiratcím rövidítve
dc.identifier.journalAbbreviatedTitle
JOURNALISM STUD
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Társadalmi Kommunikáció Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Szociológia és Kommunikációtudomány Doktori Iskola


A tételhez tartozó fájlok

Consumers’ Paying Intent for Public Service Media in Spain: The Effect of RTVE Service Quality, Citizens’ Expenditure, and the Moderating Role of Age
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény