Szerző dc.contributor.author | Fási Csaba | |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2023-10-04T07:24:42Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2023-10-04T07:24:42Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2023 | |
Issn dc.identifier.issn | 2786-0728 | |
Issn dc.identifier.issn | 0866-6628 | |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/20936 | |
Kivonat dc.description.abstract | A fenntarthatóság napjaink kiemelt témái közé tartozik. A tanulmány célja, hogy a fogalmi meghatározáson túl bemutassa a fenntarthatóság dimenzióit (környezet–gazdaság–társadalom), az ENSZ által megalkotott Fenntartható Fejlődési Keretrendszert (Agenda 2030), valamint olyan európai uniós kezdeményezéseket, mint a European Green Deal vagy az ESG (Environmental, Social and Governance). A tanulmány második részében fenntarthatóságfókuszú felsőoktatási rangsorokat (GreenMetric World University Ranking, QS World University Rankings: Sustainability 2023, Times Higher Education Impact Rankings) mutatok be és értékelek. Mindennek célja, hogy egyrészt e friss területen számba vegyük a meghatározó rangsorokat, másrészt hogy képet kapjunk a hazai felsőoktatási intézmények rangsorban betöltött helyéről és az intézményi erőfeszítésekről. A tanulmány röviden tárgyalja a fenntarthatóság globális kihívásai mesterképzés és az EU-s zöldköltségvetés-tervezés képzés fontosabb tudnivalóit. | |
Kivonat dc.description.abstract | Sustainability is one of today’s prominent topics. The purpose of the study is to present the dimensions of sustainability (environment, economy, and society) in addition to the conceptual definition, the United Nations’ Sustainable Development Framework (Agenda 2030), as well as European Union initiatives such as the European Green Deal or ESG (Environmental, Social and Governance). In the second part of the study, sustainability- focused higher education rankings (GreenMetric World University Ranking, QS World University Rankings: Sustainability 2023, Times Higher Education Impact Rankings) are presented and evaluated. This is done with the aim of taking stock of these rankings in this emerging field and providing an overview of the position of Hungarian higher education institutions in these rankings and their efforts in this regard. The study briefly discusses the important aspects of the global challenges of sustainability Master’s degree and the EU green budget planning training. | |
Nyelv dc.language | hu | |
Kulcsszó dc.subject | Agenda 2030 | |
Kulcsszó dc.subject | európai uniós fenntarthatósági kezdeményezések | |
Kulcsszó dc.subject | fenntarthatóság | |
Kulcsszó dc.subject | fenntarthatósági felsőoktatási rangsorok | |
Kulcsszó dc.subject | fenntarthatósági képzések | |
Kulcsszó dc.subject | European Union sustainability initiatives | |
Kulcsszó dc.subject | sustainability | |
Kulcsszó dc.subject | sustainability higher education rankings | |
Kulcsszó dc.subject | sustainability trainings | |
Cím dc.title | A fenntarthatóság dimenziói és a hazai felsőoktatási intézmények helyzetének egyes aspektusai a fenntarthatósági rangsorok tükrében | |
Cím változat dc.title.alternative | Dimensions of Sustainability and Some Aspects of the Situation of Domestic Higher Education Institutions in the Light of Sustainability Rankings | |
Típus dc.type | folyóiratcikk | |
Változtatás dátuma dc.date.updated | 2023-10-03T14:53:39Z | |
Változat dc.description.version | kiadói | |
Hozzáférés dc.rights.accessRights | nyílt hozzáférésű | |
Doi azonosító dc.identifier.doi | 10.32566/ah.2023.3.6 | |
Tudományág dc.subject.discipline | Társadalomtudományok | |
Tudományterület dc.subject.sciencebranch | Társadalomtudományok/Közgazdaságtudományok | |
Mtmt azonosító dc.identifier.mtmt | 34171646 | |
Folyóirat dc.identifier.journalTitle | Acta Humana: Hungarian Centre for Human Rights Publications | |
Évfolyam dc.identifier.journalVolume | 11 | |
Füzetszám dc.identifier.journalIssueNumber | 3 | |
Terjedelem dc.format.page | 117-135 | |
Folyóiratcím rövidítve dc.identifier.journalAbbreviatedTitle | ACTA HUM | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Eötvös József Kutatóközpont | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Államtudományi és Nemzetközi Tanulmányok Kar | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Eötvös József Kutatóközpont | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Közigazgatás-tudományi Doktori Iskola |