Show simple item record

Author
dc.contributor.author
Fási Csaba
Availability Date
dc.date.accessioned
2023-10-04T07:24:42Z
Availability Date
dc.date.available
2023-10-04T07:24:42Z
Release
dc.date.issued
2023
Issn
dc.identifier.issn
2786-0728
Issn
dc.identifier.issn
0866-6628
uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/20936
Abstract
dc.description.abstract
A fenntarthatóság napjaink kiemelt témái közé tartozik. A tanulmány célja, hogy a fogalmi meghatározáson túl bemutassa a fenntarthatóság dimenzióit (környezet–gazdaság–társadalom), az ENSZ által megalkotott Fenntartható Fejlődési Keretrendszert (Agenda 2030), valamint olyan európai uniós kezdeményezéseket, mint a European Green Deal vagy az ESG (Environmental, Social and Governance). A tanulmány második részében fenntarthatóságfókuszú felsőoktatási rangsorokat (GreenMetric World University Ranking, QS World University Rankings: Sustainability 2023, Times Higher Education Impact Rankings) mutatok be és értékelek. Mindennek célja, hogy egyrészt e friss területen számba vegyük a meghatározó rangsorokat, másrészt hogy képet kapjunk a hazai felsőoktatási intézmények rangsorban betöltött helyéről és az intézményi erőfeszítésekről. A tanulmány röviden tárgyalja a fenntarthatóság globális kihívásai mesterképzés és az EU-s zöldköltségvetés-tervezés képzés fontosabb tudnivalóit.
Abstract
dc.description.abstract
Sustainability is one of today’s prominent topics. The purpose of the study is to present the dimensions of sustainability (environment, economy, and society) in addition to the conceptual definition, the United Nations’ Sustainable Development Framework (Agenda 2030), as well as European Union initiatives such as the European Green Deal or ESG (Environmental, Social and Governance). In the second part of the study, sustainability- focused higher education rankings (GreenMetric World University Ranking, QS World University Rankings: Sustainability 2023, Times Higher Education Impact Rankings) are presented and evaluated. This is done with the aim of taking stock of these rankings in this emerging field and providing an overview of the position of Hungarian higher education institutions in these rankings and their efforts in this regard. The study briefly discusses the important aspects of the global challenges of sustainability Master’s degree and the EU green budget planning training.
Language
dc.language
hu
Keywords
dc.subject
Agenda 2030
Keywords
dc.subject
európai uniós fenntarthatósági kezdeményezések
Keywords
dc.subject
fenntarthatóság
Keywords
dc.subject
fenntarthatósági felsőoktatási rangsorok
Keywords
dc.subject
fenntarthatósági képzések
Keywords
dc.subject
European Union sustainability initiatives
Keywords
dc.subject
sustainability
Keywords
dc.subject
sustainability higher education rankings
Keywords
dc.subject
sustainability trainings
Title
dc.title
A fenntarthatóság dimenziói és a hazai felsőoktatási intézmények helyzetének egyes aspektusai a fenntarthatósági rangsorok tükrében
Title Version
dc.title.alternative
Dimensions of Sustainability and Some Aspects of the Situation of Domestic Higher Education Institutions in the Light of Sustainability Rankings
Type
dc.type
folyóiratcikk
Date Change
dc.date.updated
2023-10-03T14:53:39Z
Version
dc.description.version
kiadói

dc.rights.accessRights
nyílt hozzáférésű
Doi ID
dc.identifier.doi
10.32566/ah.2023.3.6
Discipline Discipline +
dc.subject.discipline
Társadalomtudományok

dc.subject.sciencebranch
Társadalomtudományok/Közgazdaságtudományok
MTMT ID
dc.identifier.mtmt
34171646

dc.identifier.journalTitle
Acta Humana: Hungarian Centre for Human Rights Publications

dc.identifier.journalVolume
11

dc.identifier.journalIssueNumber
3
Scope
dc.format.page
117-135

dc.identifier.journalAbbreviatedTitle
ACTA HUM
Author institution
dc.contributor.department
Eötvös József Kutatóközpont
Author institution
dc.contributor.department
Államtudományi és Nemzetközi Tanulmányok Kar
Author institution
dc.contributor.department
Eötvös József Kutatóközpont
Author institution
dc.contributor.department
Közigazgatás-tudományi Doktori Iskola


Files in this item

A fenntarthatóság dimenziói és a hazai felsőoktatási intézmények helyzetének egyes aspektusai a fenntarthatósági rangsorok tükrében
 
 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény