Egyes országok tisztképzése nemzetközi összehasonlításban
Absztrakt :
Az új évezred elejére az egész életen át tartó tanulás az élet minden területén alapfogalommá vált. A globalizációval járó kiélezett verseny eredményeként az egyén tudásának, készségeinek és kompetenciájának fejlesztése és elismerése kulcsfontosságúvá vált nemcsak a különböző szervezetek és intézmények versenyképessége, de a társadalmak foglalkoztatottsága és kohéziója szempontjából is. A globalizáció egyik hozadékaként bevett gyakorlattá vált, hogy tanulmányi okok vagy munkavégzés céljából az emberek eltérő országokban próbálnak boldogulni. Az egész életen át tartó tanulás szükségessége alól nem kivétel a tiszti hivatás és az annak alapját jelentő tisztképzés sem, amely a nemzeti sajátosságok meghagyása mellett komoly nemzetközi egységesítési és összehasonlítási folyamaton ment keresztül az utóbbi évtizedekben.
At the beginning of the millenium life-long learning turned to be a fundamental issue in all aspects of life. Due to the increasing competition, the development and ack- nowledgement of individual knowledge, capability and competency became key to the competitiveness not only of organizations and institutions, but also for the emp- loyment and cohesion of societies. As a result of globalisation, it has become common practice for people to try to get by in different countries for study or work. The need for lifelong learning is no exeption to the officer‘s profession and the officer training, which, while retaining national specificities, requires considerable international needs and comparison in recent decades.