A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Fehér Ádám
Szerző
dc.contributor.author
Kállai Imre
Szerző
dc.contributor.author
Veress Árpád
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2023-07-14T07:46:11Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2023-07-14T07:46:11Z
Kiadás
dc.date.issued
2022
Issn
dc.identifier.issn
1789-770X
Issn
dc.identifier.issn
1417-0604
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/20734
Kivonat
dc.description.abstract
The current lavatory blocks – which can be found on the board of different airliners – are connected to the aeroplane structure not just through their lower attachments but through their upper ones as well. This upper attachment makes their installation and rearrangement procedures difficult and time-consuming. Therefore, investigations are being carried out to ignore the mentioned attachment together with keeping the requirements. Structural stress analyses have been completed in the present work for the lavatory block without upper attachment using some solutions for increasing the structural integrity, in order to learn the effects of various static loads. The results of the different scenarios are investigated and compared to the outcomes of the lavatory block without upper attachment. In order to get a solution that meets the related safety requirements, parameter-sensitivity analyses of the lavatory structure have been completed. Based on the results of the survey and keeping the targets, the cost-effectiveness, feasibility and possible future tests in mind, a configuration that meets the authority requirements is determined. The advantages and disadvantages of the modifications are discussed, and suggestions are made at the end for the further steps to proceed.
Kivonat
dc.description.abstract
Az utasszállító repülőgépekben található jelenlegi mosdóblokkok alsó rögzítéseik mellett felül is csatlakoznak a repülőgép törzskereteihez. A felső rögzítés beszerelésüket és átrendezésüket megnehezíti és időigényessé teszi, ezért vizsgálatok folynak az említett rögzítés elhagyására az előírások betartása mellett. Ezért, a jelen munka célja, hogy megvizsgáljuk a felső rögzítés nélküli, továbbfejlesztett mosdóblokkok viselkedését különböző statikai igénybevételek hatására, és összehasonlítsuk ezt az egyszerű, felső rögzítés nélküli mosdóblokk esetén kialakult szilárdságtani számítások eredményeivel. A biztonsági előírásoknak megfelelő kialakítás elérése érdekében paraméterérzékenységi vizsgálatokat végeztünk. A számítások eredményei alapján kitűzött célokat, a költséghatékonyságot, a kivitelezhetőséget és az esetleges későbbi teszteket szem előtt tartva meghatároztunk egy olyan konfigurációt, amelyben a felső rögzítés nélküli mosdóblokk megfelel a hatósági előírásoknak. A munka következő részeiben bemutatjuk a változtatások előnyeit és hátrányait, majd javaslatot teszünk a további fejlesztési lépésekre.
Nyelv
dc.language
en
Kulcsszó
dc.subject
Diehl
Kulcsszó
dc.subject
airliner
Kulcsszó
dc.subject
lavatory blocks
Kulcsszó
dc.subject
sandwich-structured composite
Kulcsszó
dc.subject
quasi-static structural strength analysis
Kulcsszó
dc.subject
Diehl
Kulcsszó
dc.subject
utasszállító repülőgép
Kulcsszó
dc.subject
mosdóblokk
Kulcsszó
dc.subject
kompozit szendvicsszerkezet
Kulcsszó
dc.subject
kvázi-statikus szerkezetanalízis
Cím
dc.title
Parameter Sensitivity Analysis and Structural Development of an Airliner Lavatory Unit by Means of Finite Element Method
Cím változat
dc.title.alternative
Repülőgép-mosdóblokk továbbfejlesztése véges elemes szilárdságtani analízis és paraméterérzékenységi vizsgálatok segítségével
Típus
dc.type
folyóiratcikk
Változtatás dátuma
dc.date.updated
2023-07-11T14:11:35Z
Változat
dc.description.version
kiadói
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt hozzáférésű
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.32560/rk.2022.3.9
Tudományág
dc.subject.discipline
Műszaki tudomnyok
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Műszaki tudomnyok/Katonai műszaki tudományok
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
34058268
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
Repüléstudományi Közlemények
Évfolyam
dc.identifier.journalVolume
34
Füzetszám
dc.identifier.journalIssueNumber
3
Terjedelem
dc.format.page
125-144
Folyóiratcím rövidítve
dc.identifier.journalAbbreviatedTitle
REPÜLÉSTUD KÖZL
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Repüléstudományi és Hajózási Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Repüléstudományi és Hajózási Tanszék


A tételhez tartozó fájlok

Parameter Sensitivity Analysis and Structural Development of an Airliner Lavatory Unit by Means of Finite Element Method
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény