A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Adrian Chetanhu_HU
Szerző
dc.contributor.author
Ioana Iancuhu_HU
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2023-07-11T12:38:14Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2023-07-11T12:38:14Z
Kiadás
dc.date.issued
2023hu_HU
Issn
dc.identifier.issn
2063-7330hu_HU
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/20718
Kivonat
dc.description.abstract
Since the music industry is oversaturated, the role of branding becomes of great importance. Although of a paramount value for success, the influence of visual identity on contemporary music perception is still poorly discussed. The present paper aims to exploratory assess the role of visual elements on the way music is perceived. Sixteen semi-structured interviews with music specialist are conducted. The primary topic approached refers to the role of visual identity in terms of song likability, perceived music quality and emotional reactions. The results suggest that branding may help in the differentiation process by creating memorability and clarity on the market. However, for a valuable creative product, there must be a balance between shaping the brand identity and maintaining the artist’s authenticity.hu_HU
Nyelv
dc.language
enhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
music industry||brand communication||visual identity||perceived music quality||specialists interviewhu_HU
Cím
dc.title
The Role of Visual Identity in Music Perception : A Talk with Specialists on Song Likability, Perceived Quality and Emotional Reactionshu_HU
Típus
dc.type
folyóiratcikkhu_HU
Változat
dc.description.version
kiadóihu_HU
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt hozzáférésűhu_HU
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.17646/KOME.75672.94hu_HU
Tudományág
dc.subject.discipline
Társadalomtudományokhu_HU
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Társadalomtudományok/Média- és kommunikációs tudományokhu_HU
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
34055768hu_HU
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
KOME − An International Journal of Pure Communication Inquiryhu_HU
Évfolyam
dc.identifier.journalVolume
11hu_HU
Füzetszám
dc.identifier.journalIssueNumber
1hu_HU
Terjedelem
dc.format.page
110-128.hu_HU


A tételhez tartozó fájlok

The Role of Visual Identity in Music Perception : A Talk with Specialists on Song Likability, Perceived Quality and Emotional Reactions
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény