A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Herendy Csilla
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2023-04-14T10:10:47Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2023-04-14T10:10:47Z
Kiadás
dc.date.issued
2020
Isbn
dc.identifier.isbn
978-3-030-60114-0
Isbn
dc.identifier.isbn
978-3-030-60113-3
Issn
dc.identifier.issn
1611-3349
Issn
dc.identifier.issn
0302-9743
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/20478
Kivonat
dc.description.abstract
Abstract In my paper I write about three methods which are generally used and accepted in social sciences and market research, and can be effectively applied – not in a standard way, but innovatively – during the development of online interfaces, too. At the beginning of the paper I present how user interface research has become an indispensable component of web development, considering popular demand for ergonomic, user-friendly web pages and applications. The topic is also relevant from a business point of view, considering how web developments involving users prove to yield superior results. There are several methods available for user surveys and researching. The appropriate choices and following through with the research (methodology, detail, depth) are subject to available funding and professional standards. There are many ways to do research, and even the most rudimentary research or survey always produces results. In the following paper after a brief methodology overview (qualitative – quantitative, attitude – behavior, context and history, graphs and charts baser on C. Rohrer and McCrindle Research), I will go on to describe some of the common and lesser-used methods in UX research, even some which are not included in the chart but useful nonetheless. The latter account for innovative methods. It is these methodologies my study focuses on: participant observation, mental model research and various projective tests. For each method I describe its (standard) offline and its (innovative) online applications, and drawing on my own practice, I also describe their safe and reliable application to online surfaces. I present each method through case studies. Keywords: User eXperience, Mental Model Research, Participant Observation, Projective Techniques.
Nyelv
dc.language
en
Kulcsszó
dc.subject
user experience
Kulcsszó
dc.subject
mental model research
Kulcsszó
dc.subject
participant observation
Kulcsszó
dc.subject
projective techniques
Cím
dc.title
Using Traditional Research Methods in Contemporary UX Surveying
Típus
dc.type
tanulmány
Változtatás dátuma
dc.date.updated
2023-04-13T11:06:33Z
Változat
dc.description.version
accepted
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt hozzáférésű

dc.description.notes
_
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.1007/978-3-030-60114-0
Tudományág
dc.subject.discipline
Társadalomtudományok
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Szociológiai tudományok
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
31618169
Terjedelem
dc.format.page
123-132
Könyv címe
dc.identifier.bookTitle
HCI International 2020 - Late Breaking Papers: User Experience Design and Case Studies
Könyv címe
dc.identifier.bookTitle
(Lecture Notes in Computer Science, 12423)
Scopus azonosító
dc.identifier.scopus
85092917042
Kiadás éve
dc.description.issuedate
2020
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Ergonómia és Pszichológia Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Közszervezési és Infotechnológiai Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Életpálya és Emberi Erőforrás Intézet


A tételhez tartozó fájlok

Using Traditional Research Methods in Contemporary UX Surveying
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény