A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Goyanes Manuel
Szerző
dc.contributor.author
Demeter Marton
Szerző
dc.contributor.author
de Grado Laura
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2023-06-15T11:52:22Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2023-06-15T11:52:22Z
Kiadás
dc.date.issued
2020
Issn
dc.identifier.issn
1741-3001
Issn
dc.identifier.issn
1464-8849
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/20472
Kivonat
dc.description.abstract
The homogenization and commoditization of news have risen since the emergence of the Internet, but have sharply increased in recent years due to economic constraints on news organizations and journalists’ labor conditions. This article explores readers’ perceptions and attitudes toward the economic and informative value of online news in particular, and toward the Internet as a means of news dissemination in general. Drawing upon 50 in-depth interviews with respondents from Spain aged 18–65 years, we conceptualize the lack of readers’ inclinations to pay for digital news as a culture of free and explore its main dimensions. Specifically, the culture of free is a strong orientation to considering news as a public good that must be free of charge, rooted in customs/habits of free consumption on the Internet over decades, fueled by free competition, subtended by advertising, and a lack of interest in the news more generally. Despite the fact that the digital versions might be theoretically considered as inferior, we argue that both products (print vs online) are equally valuable (economically and informatively) and the only divergence lies in their format and thus in their price.
Nyelv
dc.language
en
Kulcsszó
dc.subject
Business model
Kulcsszó
dc.subject
culture of free
Kulcsszó
dc.subject
free competition
Kulcsszó
dc.subject
free news consumption
Kulcsszó
dc.subject
online news
Kulcsszó
dc.subject
public good
Cím
dc.title
The culture of free: Construct explication and democratic ramifications for readers’ willingness to pay for public affairs news
Típus
dc.type
folyóiratcikk
Változtatás dátuma
dc.date.updated
2023-04-13T10:10:36Z
Változat
dc.description.version
postprint
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt hozzáférésű

dc.description.notes
A publikáció a Nemzeti Közszolgálati Egyetem 2020. évi Tématerületi Kiválóság Program keretében, a Fenntartható biztonság és társadalmi környezet elnevezésű projekt támogatásával valósult meg, az Innovációs és Technológiai Minisztérium Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alapból nyújtott támogatásával, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal által kibocsátott támogatói okirat alapján.
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.1177/1464884920913436
Tudományág
dc.subject.discipline
Társadalomtudományok
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Társadalomtudományok/Politikatudományok
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
31256212
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
Journalism
Évfolyam
dc.identifier.journalVolume
23
Füzetszám
dc.identifier.journalIssueNumber
1
Terjedelem
dc.format.page
207-223
Wos azonosító
dc.identifier.wos
000525731700001
Scopus azonosító
dc.identifier.scopus
85082127711
Folyóiratcím rövidítve
dc.identifier.journalAbbreviatedTitle
JOURNALISM
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Társadalmi Kommunikáció Tanszék


A tételhez tartozó fájlok

The culture of free: Construct explication and democratic ramifications for readers’ willingness to pay for public affairs news
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény