A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Hidegh Gyöngyvér
Szerző
dc.contributor.author
Csemány Dávid
Szerző
dc.contributor.author
Vámos János
Szerző
dc.contributor.author
Tóth József
Szerző
dc.contributor.author
Józsa Viktor
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2023-04-20T07:06:50Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2023-04-20T07:06:50Z
Kiadás
dc.date.issued
2021
Isbn
dc.identifier.isbn
978-88-95608-81-5
Issn
dc.identifier.issn
2283-9216
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/20459
Kivonat
dc.description.abstract
Mixture Temperature-Controlled (MTC) combustion is a novel combustion concept for steady-operating applications, such as gas turbines, boilers, and furnaces. Compared to lean premixed burners, it offers significantly lower NO X emission. For reference, standard jet fuel (JP-8) and diesel fuel (EN590:2017) were used. In order to reduce fossil fuel consumption, alternative fuels can be used as a substitute. Currently, coconut and palm biodiesels were evaluated. Besides the NO and CO emissions, the chemiluminescent signal was also evaluated. Through the MTC combustion mode, the NO X emission was found to be below 20 ppm, while the CO emission was not affected. It was concluded that this favorable operation mode is easier to achieve with fuels having higher volatility. The combustion power and the air-to-fuel equivalence ratio were 13.3 kW and 1.25. The atomizing air gauge pressure and the combustion air preheating temperature were varied in the range of 0.3- 0.9 bar and 100-350 °C. Finally, the effect of fuel properties on the combustion mode, pollutant emissions, and flame shapes are discussed.
Nyelv
dc.language
en
Cím
dc.title
Mixture Temperature-Controlled Combustion of Various Conventional and Renewable Fuels
Típus
dc.type
folyóiratcikk
Változtatás dátuma
dc.date.updated
2023-04-13T07:13:53Z
Változat
dc.description.version
kiadói
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt hozzáférésű
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.3303/CET2183070
Tudományág
dc.subject.discipline
Műszaki tudományok
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Műszaki tudományok/Bio-, Környezet- és vegyészmérnöki tudományok
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
31785271
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
Chemical Engineering Transactions
Évfolyam
dc.identifier.journalVolume
83
Terjedelem
dc.format.page
415-420
Scopus azonosító
dc.identifier.scopus
85101000903
Folyóiratcím rövidítve
dc.identifier.journalAbbreviatedTitle
CHEM ENG TR
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Katonai Repülő Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Katonai Repülő Intézet
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Katonai Műszaki Doktori Iskola
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Repülő Sárkány-hajtómű Tanszék


A tételhez tartozó fájlok

Mixture Temperature-Controlled Combustion of Various Conventional and Renewable Fuels
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény