A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Müller-Török Roberthu_HU
Szerző
dc.contributor.author
Hemker Thomashu_HU
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2023-04-12T12:53:48Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2023-04-12T12:53:48Z
Kiadás
dc.date.issued
2022hu_HU
Issn
dc.identifier.issn
2786-0763hu_HU
Issn
dc.identifier.issn
2063-9061hu_HU
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/20447
Kivonat
dc.description.abstract
e-Government in Germany is usually not ranked top of the class in Europe. Rankings, such as the EU eGovernment Benchmark 2022, UN E-Government Development Index and others show that Germany is rather poorly ranked among the developed nations of the world. The authors assume that there is a correlation between the quality of Public Sector Education regarding digital competences and the quality of e-Government the so digitally educated civil servants can deliver. Civil servants in Germany usually graduate from one of the approximately 20 main universities of public administration; hence, an overview of the digital competences taught there is the core of this article. The main result is that both the quantity and the quality of digital competences taught need to be improved and, in the worst case depend on the university chosen, even zero digital competences are taught to the future civil servants.hu_HU
Nyelv
dc.language
huhu_HU
Kiadó
dc.publisher
Ludovika Egyetemi Kiadóhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
Public Sector Education||e-Government||curricular developmenthu_HU
Cím
dc.title
Digital Competences in Public Sector Education as a Prerequisite for e-Governmenthu_HU
Típus
dc.type
folyóiratcikkhu_HU
Változat
dc.description.version
kiadóihu_HU
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt hozzáférésűhu_HU
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.32575/ppb.2022.4.3hu_HU
Tudományág
dc.subject.discipline
Társadalomtudományokhu_HU
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Állam- és jogtudományokhu_HU
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
33744086hu_HU
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
Pro Publico Bonohu_HU
Évfolyam
dc.identifier.journalVolume
10hu_HU
Füzetszám
dc.identifier.journalIssueNumber
4hu_HU
Terjedelem
dc.format.page
42-55.hu_HU
Kiadás helye
dc.publisher.place
Budapesthu_HU


A tételhez tartozó fájlok

Digital Competences in Public Sector Education as a Prerequisite for e-Government
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény