A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Manuel Goyanes
Szerző
dc.contributor.author
Demeter Márton
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2023-04-12T15:13:49Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2023-04-12T15:13:49Z
Kiadás
dc.date.issued
2020
Issn
dc.identifier.issn
1932-8036
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/20429
Kivonat
dc.description.abstract
Internal and external influences are crucial to understanding how news organizations work. Their impact at the organizational level and their resolution at the level of practice permeate journalism discourses on autonomy and ethics. Drawing on Bourdieu’s field theory, this article examines how organizational and individual-level factors predict the likelihood of suffering internal editorial influences and external political and commercial ones. Basedon a secondary analysis of Spanish data from the World of Journalism project, we first find that journalists working at public news organizations are more prone to suffer internal editorial influences than journalists working at private/commercial ones. Second, we find a negative association between journalists’ autonomy and both types of influence, but a positive relationship between temporary news-workers and internal editorial influences. Finally, we find a cleaved moderation effect of journalists’ position on the relationship between age and internal editorial influences, and a contributory moderation of gender on the relationship between autonomy and both types of influences
Nyelv
dc.language
en
Kulcsszó
dc.subject
journalist autonomy
Kulcsszó
dc.subject
news organizations
Kulcsszó
dc.subject
organizational nature
Kulcsszó
dc.subject
internal editorial influence
Kulcsszó
dc.subject
external political influence
Kulcsszó
dc.subject
external commercial influence
Cím
dc.title
Effects of Media Companies’ Organizational Nature and Journalists Autonomy and Position on Internal and External Influences: Evidence From Spain
Típus
dc.type
folyóiratcikk
Változtatás dátuma
dc.date.updated
2023-04-12T12:02:20Z
Változat
dc.description.version
kiadói
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt hozzáférésű
Tudományág
dc.subject.discipline
Társadalomtudományok
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Média- és kommunikációs tudományok
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
31267567
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
International Journal of Communication
Évfolyam
dc.identifier.journalVolume
14
Füzetszám
dc.identifier.journalIssueNumber
1
Terjedelem
dc.format.page
2294-2315
Wos azonosító
dc.identifier.wos
000525770900033
Scopus azonosító
dc.identifier.scopus
85100952574
Folyóiratcím rövidítve
dc.identifier.journalAbbreviatedTitle
INT J COMMUN (US)
Kiadás éve
dc.description.issuedate
2020
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Társadalmi Kommunikáció Tanszék


A tételhez tartozó fájlok

Effects of Media Companies’ Organizational Nature and Journalists Autonomy and Position on Internal and External Influences: Evidence From Spain
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény