Szerző dc.contributor.author | Balázs Benjámin Budai | |
Szerző dc.contributor.author | István Tózsa | |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2023-06-15T12:09:20Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2023-06-15T12:09:20Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2020 | |
Issn dc.identifier.issn | 2064-8243 | |
Issn dc.identifier.issn | 2063-9538 | |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/20402 | |
Kivonat dc.description.abstract | In developed countries,administrative frontoffices are becoming increasingly more sophisticated, with e-government facilities and applications. Public administrations are finding ever-improving interfaces to serve customers while optimising their operations. They are also discovering the increasingfunctionality that can be achieved through popular social media platforms. At the same time Hungary is responding to these phenomena with a significant phase delay, and regional inequality has been observed. Although public administration should showa uniform level of development and service portfolio in each part of the country, Hungary is experiencing very large extremes, which do not always stem from the existingframework, disadvantages, settlement size, and ethnic backgrounds. A great deal is atstake if uniform development is not ensured: some areas will become invisible not only in cyberspace and in Hungary’s thematic maps, but at the same time will not be able to provide basic administrative services to those who live there. These areas are currentlyreferred to as ‘administratively disadvantaged’ districts. This situation worsens the livelihood of the affected population and on the long-term the survival chances of these settlements as well. In this paper, we shed some light on the factors responsible for the regionalinequalities in the infocommunicationtechnologies (ICT) facilities of Hungarian local governments. Similar trends have beenobserved in Slovenia, Slovakia, and the Czech Republic, too. | |
Nyelv dc.language | en | |
Kulcsszó dc.subject | e-administration facilities | |
Kulcsszó dc.subject | regional inequalities of front-office services | |
Kulcsszó dc.subject | Web 2.0 and social media impact on e-government | |
Kulcsszó dc.subject | administratively disadvantaged municipalities | |
Cím dc.title | Regional inequalities in front-office services | |
Típus dc.type | folyóiratcikk | |
Változtatás dátuma dc.date.updated | 2023-04-06T13:32:28Z | |
Változat dc.description.version | kiadói | |
Hozzáférés dc.rights.accessRights | nyílt hozzáférésű | |
Doi azonosító dc.identifier.doi | 10.15196/RS100212 | |
Tudományág dc.subject.discipline | Társadalomtudományok | |
Tudományterület dc.subject.sciencebranch | Társadalomtudományok/Regionális tudományok | |
Mtmt azonosító dc.identifier.mtmt | 31375504 | |
Folyóirat dc.identifier.journalTitle | Regional Statistics | |
Évfolyam dc.identifier.journalVolume | 10 | |
Füzetszám dc.identifier.journalIssueNumber | 2 | |
Terjedelem dc.format.page | 206-227 | |
Wos azonosító dc.identifier.wos | 000587734500011 | |
Scopus azonosító dc.identifier.scopus | 85097899003 | |
Folyóiratcím rövidítve dc.identifier.journalAbbreviatedTitle | REGIONAL STATISTICS | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Közszervezési és Infotechnológiai Tanszék | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Gazdaságföldrajz Geoökonómia és Fenntartható Fejlődés Tanszék | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Természetföldrajzi Osztály | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Közszervezési és Szakigazgatási Intézet |