A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Balázs Benjámin Budai
Szerző
dc.contributor.author
István Tózsa
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2023-06-15T12:09:20Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2023-06-15T12:09:20Z
Kiadás
dc.date.issued
2020
Issn
dc.identifier.issn
2064-8243
Issn
dc.identifier.issn
2063-9538
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/20402
Kivonat
dc.description.abstract
In developed countries,administrative frontoffices are becoming increasingly more sophisticated, with e-government facilities and applications. Public administrations are finding ever-improving interfaces to serve customers while optimising their operations. They are also discovering the increasingfunctionality that can be achieved through popular social media platforms. At the same time Hungary is responding to these phenomena with a significant phase delay, and regional inequality has been observed. Although public administration should showa uniform level of development and service portfolio in each part of the country, Hungary is experiencing very large extremes, which do not always stem from the existingframework, disadvantages, settlement size, and ethnic backgrounds. A great deal is atstake if uniform development is not ensured: some areas will become invisible not only in cyberspace and in Hungary’s thematic maps, but at the same time will not be able to provide basic administrative services to those who live there. These areas are currentlyreferred to as ‘administratively disadvantaged’ districts. This situation worsens the livelihood of the affected population and on the long-term the survival chances of these settlements as well. In this paper, we shed some light on the factors responsible for the regionalinequalities in the infocommunicationtechnologies (ICT) facilities of Hungarian local governments. Similar trends have beenobserved in Slovenia, Slovakia, and the Czech Republic, too.
Nyelv
dc.language
en
Kulcsszó
dc.subject
e-administration facilities
Kulcsszó
dc.subject
regional inequalities of front-office services
Kulcsszó
dc.subject
Web 2.0 and social media impact on e-government
Kulcsszó
dc.subject
administratively disadvantaged municipalities
Cím
dc.title
Regional inequalities in front-office services
Típus
dc.type
folyóiratcikk
Változtatás dátuma
dc.date.updated
2023-04-06T13:32:28Z
Változat
dc.description.version
kiadói
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt hozzáférésű
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.15196/RS100212
Tudományág
dc.subject.discipline
Társadalomtudományok
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Társadalomtudományok/Regionális tudományok
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
31375504
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
Regional Statistics
Évfolyam
dc.identifier.journalVolume
10
Füzetszám
dc.identifier.journalIssueNumber
2
Terjedelem
dc.format.page
206-227
Wos azonosító
dc.identifier.wos
000587734500011
Scopus azonosító
dc.identifier.scopus
85097899003
Folyóiratcím rövidítve
dc.identifier.journalAbbreviatedTitle
REGIONAL STATISTICS
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Közszervezési és Infotechnológiai Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Gazdaságföldrajz Geoökonómia és Fenntartható Fejlődés Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Természetföldrajzi Osztály
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Közszervezési és Szakigazgatási Intézet


A tételhez tartozó fájlok

Regional inequalities in front-office services
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény