A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Herendy Csilla
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2023-06-15T12:05:49Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2023-06-15T12:05:49Z
Kiadás
dc.date.issued
2020
Issn
dc.identifier.issn
2380-7350
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/20400
Kivonat
dc.description.abstract
In the following paper, I present through four practical examples how the development of mobile applications changed during the COVID - 19 pandemic 2020 springtime . To what extent was the work of designers - developers determined by the quarantine, and by the possible time constraints? Which part of their work did they reduce most, and what could go on unchanged? The BPXV app was developed at the request of the 15th district of Budapest to help the district residents to shop and get their medicines during the confinement. A refreshing exception among the examples is the app created to replace Easter watering, Locsolkodj.hu. I also present two solutions suitable for contact track ing, the Virus Radar created in Macedonia, which became the official Hungarian contact tracking app, and the Austrian STOPP CORONA interface/platform? In order to find out the answers to the above questions, I conducted written and telephone interviews wit h the owners, designers, developers, or researchers of each site. Learning about design and development, I was interested in how the development of these apps, designed and developed at the time of the confinement, differed from the usual process – what th e designers reduced , where were the „cuts” made. Based on the experience with the small sample, I found that the possibilities were typically limited in the user needs assessment and testing, but the Austrian example is a refreshing exception: it was teste d by different methods, with the participation of the greatest number of real users (and not official employees or internal team members). It is a general experience that in the case of researched and introduced apps and websites designed and developed dur ing a pandemic typically decreased the amount of classic user and usability tests. It is also characteristic that to the west of Hungary, the apps are tested by users, to the east by offices / officials / developers.
Nyelv
dc.language
en
Kulcsszó
dc.subject
User eXperience
Kulcsszó
dc.subject
UX research
Kulcsszó
dc.subject
user test
Kulcsszó
dc.subject
COVID-19
Cím
dc.title
How were apps developed during, and for, COVID-19?
Típus
dc.type
könyv
Változtatás dátuma
dc.date.updated
2023-04-06T13:29:35Z
Változat
dc.description.version
kiadói
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt hozzáférésű

dc.description.notes
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.1109/CogInfoCom50765.2020.9237821
Tudományág
dc.subject.discipline
Műszaki tudományok
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Műszaki tudományok/lnformatikai tudományok
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
31611526
Terjedelem
dc.format.page
503-508
Könyv címe
dc.identifier.bookTitle
11th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications (CogInfoCom 2020)
Könyv címe
dc.identifier.bookTitle
(International Conference on Cognitive Infocommunications)
Scopus azonosító
dc.identifier.scopus
85096351955
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Ergonómia és Pszichológia Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Közszervezési és Infotechnológiai Tanszék
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Életpálya és Emberi Erőforrás Intézet


A tételhez tartozó fájlok

How were apps developed during, and for, COVID-19?
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény