A mesterséges intelligencia integrálásának lehetőségei a vezetési pontok feladatrendszerébe
Absztrakt :
A katonai szervezetek tevékenységének vezetését a parancsnokok a vezetési pontok rendszerén keresztül valósítják meg. A vezetési pontokon folyó munkafolyamatokat az olyan új technológiák, mint például a mesterséges intelligencia képes lehet alapjaiban befolyásolni, átalakítani. Munkánk többcélú, elsődleges célja a mesterséges intelligencia felhasználási lehetőségeinek vizsgálata a katonai szervezetek művelete-inek tervezésében és vezetésében. Az elsődleges cél eléréséhez fontosnak tartottuk a vezetési pontok mibenlétének, illetve általános feladatrendszerének tisztázását. Megállapítottuk, hogy a katonai kötelékek tekintetében a vezetés megvalósítását végző szervezetek települési helyeit nevezhetjük vezetési pontoknak, amelynek fel-adatai a döntés-előkészítés, a művelettervezés, a műveletvezetés és a koordináció. Bemutattuk, hogy a vezetés és az adatfeldolgozás automatizálásában már az 1950-esévekben is születtek megoldások, a mesterséges intelligencia a különböző folyamatok automatizálásának egy újabb eszköze. Ismertettük, hogy a mesterséges intelligencia jelenlegi állapotában azadatfeldolgozás és információelőállítás területén jelent komoly segítséget, de potenciálisan alkalmazható a tervezési feladatok megkönnyítésére, illetve a műveletek vezetésének felgyorsítására is.
"The activities of military units are managed by commanders through a system of headquarters. The workflow of the headquarters is likely to be altered fundamentally by new technologies such as Artificial Intelligence. Our work has multiple objectives"," the main objective is to scrutinize the feasibility of the Artificial Intelligence’s utili-zation in the operations planning and management. We considered the examination of the headquarters, its functions and its general tasks as paramount to achieve the primary goal.We stated that the headquarters is the location within a military unit where the leadership performs its main tasks that are the decision-support, operations planning, operations management and coordination. We demonstrated that solutions for auto-mating management and data processing were already being developed in the 1950s, and that artificial intelligence is another tool for automating processes. We delineated that the artificial intelligence in its current state can be used for data processing and intelligence purposes, but it has potential for the facilitation of planning and command and control processes."