Szerző dc.contributor.author | Sándor Zsolt | |
Szerző dc.contributor.author | Pusztai Máté | |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2022-11-24 | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2022 | |
Kiadás dc.date.issued | 2022 | |
Issn dc.identifier.issn | 1789-770X | |
Issn dc.identifier.issn | 1417-0604 | |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/18897 | |
Kivonat dc.description.abstract | A pilóta nélküli légijármű-rendszerek használatával kapcsolatosan a felhasználók igen jelentős problémával néznek szembe a 021. év eleje óta hatályos európai uniós jogszabályok Magyarországon való alkalmazása révén. A kihívás abból adódik, hogy az (EU) 2019/947 végrehajtási rendelet rendelkezéseit kiegészítik hazai jogszabályok, amelyek közül a légi közlekedésről szóló törvény 2020 decemberében bevezetett módosítása igen erős korlátozó feltételeket szabott meg a lakott terület feletti pilóta nélküli légi járművek használatára vonatkozóan, miközben a törvény nem határozta meg, hogy mi is számít lakott területnek, és azon belül mi a sűrűbben, illetve ritkán lakott terület. | |
Kivonat dc.description.abstract | Users of the unmanned aircraft systems envisage significant problems by the implementation of the EU regulations effective from the beginning of 2019 in Hungary. The Hungarian rules complement the EU regulation (947/2019) and they limit the use of unmanned aircraft vehicles over populated areas. The Hungarian Aviation Law obligate the users to apply for segregated airspace if the UAS operation affects a populated area, but the definition of populated area is completely missing from the regulations, moreover, there is no indication for the differences between sparsely of densely populated areas. | |
Nyelv dc.language | hu | |
Nyelv dc.language | hu | |
Kiadó dc.publisher | Ludovika Egyetemi Kiadó | |
Kulcsszó dc.subject | pilóta nélküli légi járművek | |
Kulcsszó dc.subject | lakott terület | |
Kulcsszó dc.subject | dróntörvény | |
Kulcsszó dc.subject | unmanned aircraft systems | |
Kulcsszó dc.subject | drone law | |
Kulcsszó dc.subject | populated areas | |
Cím dc.title | A „lakott terület” és kapcsolódó fogalmak jelentősége a pilóta nélküli légi járművek alkalmazásában | |
Típus dc.type | folyóiratcikk | |
Változtatás dátuma dc.date.updated | 2022 | |
Változat dc.description.version | kiadói | |
Hozzáférés dc.rights.accessRights | nyílt hozzáférésű | |
Doi azonosító dc.identifier.doi | 10.32560/rk.2022.1.10 | |
Tudományág dc.subject.discipline | Műszaki tudományok | |
Tudományterület dc.subject.sciencebranch | Műszaki tudományok/Katonai műszaki tudományok | |
Mtmt azonosító dc.identifier.mtmt | 33263183 | |
Folyóirat dc.identifier.journalTitle | Repüléstudományi Közlemények | |
Évfolyam dc.identifier.journalVolume | 34 | |
Füzetszám dc.identifier.journalIssueNumber | 1 | |
Terjedelem dc.format.page | 165-179 | |
Folyóiratcím rövidítve dc.identifier.journalAbbreviatedTitle | Repüléstud Közl | |
Kiadás helye dc.publisher.place | Budapest | |
Kiadás éve dc.description.issuedate | 2022 | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Közlekedéstudományi Intézet | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Közlekedésüzemi és Közlekedésgazdasági Tanszék | |
Szerző intézménye dc.contributor.department | Közlekedéstudományi Intézet |