A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Yezhova Anastasiia
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2022-11-14
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2022
Kiadás
dc.date.issued
2022
Issn
dc.identifier.issn
2498-5392
Issn
dc.identifier.issn
2786-0744
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/18808
Kivonat
dc.description.abstract
The Russian Federation invaded Ukraine on 24 February 2022. Now there are active hostilities, but despite this, the government of Ukraine is already thinking ahead by creating various recovery funds for restoration in the post-war period. This article examines the tourism sector and how it can be adjusted to post-war realities. Moreover, planning in this area is viewed through the prism of city marketing, which is characterised by a clear segmentation of the audience, analysis of the resources available and a study of the target audiences’ needs. This work answers the following question: what are the main tasks of post-war tourism in the framework of city marketing after the war in Ukrainian cities considering visiting motives of the potential tourists? In the process of analysing international and domestic tourism experience in post-conflict and post-disaster territories, we can argue that it is necessary to determine the concept of a touristic campaign (the author recommends the Phoenix Tourism concept), attract volunteers, maintain communication through telegram channels, conserve war-damaged buildings as a touristic site, conduct guides training with an emphasis on their mentor functions, etc. At the end of the article, the author raises questions in the field of post-war city marketing that require further attention from researchers.
Nyelv
dc.language
en
Kiadó
dc.publisher
Ludovika Egyetemi Kiadó
Kulcsszó
dc.subject
dark tourism
Kulcsszó
dc.subject
phoenix tourism
Kulcsszó
dc.subject
city marketing
Kulcsszó
dc.subject
Ukraine
Kulcsszó
dc.subject
war
Cím
dc.title
Post-War Tourism in Ukraine: Should We Go Dark or Phoenix?
Típus
dc.type
folyóiratcikk
Változtatás dátuma
dc.date.updated
2022
Változat
dc.description.version
kiadói
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt hozzáférésű
Doi azonosító
dc.identifier.doi
https://doi.org/10.32565/aarms.2022.1.3
Tudományág
dc.subject.discipline
Műszaki tudományok
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Műszaki tudományok/Katonai műszaki tudományok
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
33222315
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
Academic and Applied Research in Military and Public Management Science
Évfolyam
dc.identifier.journalVolume
21
Füzetszám
dc.identifier.journalIssueNumber
1
Terjedelem
dc.format.page
31-45
Folyóiratcím rövidítve
dc.identifier.journalAbbreviatedTitle
AARMS
Kiadás helye
dc.publisher.place
Budapest
Kiadás éve
dc.description.issuedate
2022
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Közigazgatás-tudományi Doktori Iskola
Szerző intézménye
dc.contributor.department
Közigazgatás-tudományi Doktori Iskola


A tételhez tartozó fájlok

Post-War Tourism in Ukraine: Should We Go Dark or Phoenix?
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény