A vállalkozások és a digitális fejlődés
Absztrakt :
A digitalizáció és az Ipar 4.0 térhódítása olyan technológiai fejlődést indukált, melyek elterjedtsége és szükségessége megkérdőjelezhetetlen, azonban ezeknek az újításoknak a használata, illetve a használatukhoz szükséges tudás és felkészültség mind az egyének, mind a vállalkozások tekintetében megkérdőjelezhető. A felkészültség és a tudás, képesség és tudatosság hiánya pedig számos negatív tényezőt von maga után, melyeket orvosolni szükséges. Ezeket az újdonságokat a fogyasztók viszonylag gyorsan és könnyen beépítik a felhasználási szokásaikba, azonban a vállalatok részéről ez az adoptálás lassabban, illetve nehézkesebben megy végbe. Egyes vállalkozások nem tudnak olyan gyors ütemben reagálni, vagy alkalmazkodni a változó trendekhez, ami nem csak a versenytársakhoz képest okoz lemaradást, hanem a fogyasztók elvesztését és új vásárlóktól való elesést is jelenthet. Mindezek mellett akadnak olyan vállalkozások is, melyek nyitnak a technológiai fejlődésre, azonban mégsem tudják azt az előrehaladást elősegítve alkalmazni. Jelen tanulmány többek között arra keresi a választ, hogy a magyarországi vállalkozások mennyire felkészültek az új technológiai megoldások adoptálására a mindennapi működésükbe; valamint miként tudják megvalósítani ezt a folyamatot, továbbá milyen tényezők segítik elő, vagy éppen okoznak nehézséget benne.
Digitalisation and the rise of Industry 4.0 have triggered technological developments whose diffusion and necessity are unquestionable, but the use of these innovations and the knowledge and preparedness to use them are questionable for both individuals and businesses. This lack of preparedness, knowledge, skills and awareness leads to a number of negative factors that need to be addressed. These innovations are relatively quick and easy for consumers to incorporate into their usage patterns, but slower and more difficult for businesses to adopt. Some businesses are not able to react or adapt to changing trends as quickly, which not only puts them behind their competitors, but can also mean losing customers and new customers. In addition, there are also businesses that are open to technological advances, but fail to apply them to drive progress. This study seeks to find out, among other things, how well Hungarian businesses are prepared to adopt new technologies in their day-to-day operations, how they are able to do so, and what factors facilitate or hinder this process.