A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Budai Balázs Benjáminhu_HU
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2022-08-29T07:20:48Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2022-08-29T07:20:48Z
Kiadás
dc.date.issued
2022hu_HU
Issn
dc.identifier.issn
2786-0760hu_HU
Issn
dc.identifier.issn
2063-9058hu_HU
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/18499
Kivonat
dc.description.abstract
Napjainkban egyre jobban felértékelődik a digitális kompetencia szerepe, hiszen ez szük­séges – többek között – a digitális ökoszisztéma szolgáltatásainak igénybevételéhez (és nyújtá­sához), valamint a digitális gazdasági versenyképességhez. A szakpolitika-alkotók nem vélet­lenül fordítanak egyre nagyobb, stratégiai hangsúlyt ennek fejlesztésére. Azonban nem mindegy, milyen eszközöket használunk, mert a legjobb szándékú megoldások is elsülhetnek fordított ered­ménnyel. Tanulmányunk megvizsgálja a digitális kompetenciafejlesztés szükségességét a jelenlegi helyzet tükrében, annak gazdasági, társadalmi, uniós és hazai stratégiai környezetét, majd számba veszi a legutóbbi (és leginkább használható) hazai és uniós beavatkozási kísérleteket. Ezek után a lehetséges beavatkozások gátló tényezőit mérlegeli, majd javaslatot tesz beavatkozási pontokra és módszerekre, felhívva a figyelmet a fejlesztések megvalósulásának és elmaradásának várható hatásaira.hu_HU
Kivonat
dc.description.abstract
Today, the role of digital literacy is increasingly valued as a prerequisite for, among other things, accessing (and delivering) services in the digital ecosystem and for digital economic competitiveness. It is no coincidence that policy makers are placing increasing strategic emphasis on its development. However, it matters what tools are used, because even the best-intentioned solutions can have the opposite effect. This study examines the need for digital literacy development in the current context, its economic, social, EU and national strategic context, and then takes stock of recent (and most useful) attempts at national and EU interventions. Then considers the barriers to possible interventions and proposes intervention points and methods, drawing attention to the likely impacts of implementation and non-implementation.hu_HU
Nyelv
dc.language
hu_HUhu_HU
Kiadó
dc.publisher
Ludovika Egyetemi Kiadóhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
digitális kompetenciahu_HU
Kulcsszó
dc.subject
rezilienciahu_HU
Kulcsszó
dc.subject
Covid-19-pandémiahu_HU
Kulcsszó
dc.subject
DIMOPhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
DESIhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
inklúzióhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
digitálishu_HU
Kulcsszó
dc.subject
egyenlőtlenséghu_HU
Kulcsszó
dc.subject
szegregációhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
digital competencyhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
resiliencehu_HU
Kulcsszó
dc.subject
Covid-19 pandemichu_HU
Kulcsszó
dc.subject
inclusion, digitalhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
inequalityhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
segregationhu_HU
Cím
dc.title
A digitális kompetencia növekvő szerepehu_HU
Cím változat
dc.title.alternative
The Growing Role of Digital Literacyhu_HU
Típus
dc.type
folyóiratcikkhu_HU
Változat
dc.description.version
kiadóihu_HU
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt hozzáférésűhu_HU
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.32575/ppb.2022.2.2hu_HU
Tudományág
dc.subject.discipline
Társadalomtudományokhu_HU
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Állam- és jogtudományokhu_HU
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
33065735hu_HU
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
Pro Publico Bonohu_HU
Évfolyam
dc.identifier.journalVolume
10hu_HU
Füzetszám
dc.identifier.journalIssueNumber
2hu_HU
Terjedelem
dc.format.page
30-59.hu_HU
Kiadás helye
dc.publisher.place
Budapesthu_HU


A tételhez tartozó fájlok

A digitális kompetencia növekvő szerepe
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény