Szerző dc.contributor.author | Budai Balázs Benjámin | hu_HU |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2022-08-29T07:20:48Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2022-08-29T07:20:48Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2022 | hu_HU |
Issn dc.identifier.issn | 2786-0760 | hu_HU |
Issn dc.identifier.issn | 2063-9058 | hu_HU |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/18499 | |
Kivonat dc.description.abstract | Napjainkban egyre jobban felértékelődik a digitális kompetencia szerepe, hiszen ez szükséges – többek között – a digitális ökoszisztéma szolgáltatásainak igénybevételéhez (és nyújtásához), valamint a digitális gazdasági versenyképességhez. A szakpolitika-alkotók nem véletlenül fordítanak egyre nagyobb, stratégiai hangsúlyt ennek fejlesztésére. Azonban nem mindegy, milyen eszközöket használunk, mert a legjobb szándékú megoldások is elsülhetnek fordított eredménnyel. Tanulmányunk megvizsgálja a digitális kompetenciafejlesztés szükségességét a jelenlegi helyzet tükrében, annak gazdasági, társadalmi, uniós és hazai stratégiai környezetét, majd számba veszi a legutóbbi (és leginkább használható) hazai és uniós beavatkozási kísérleteket. Ezek után a lehetséges beavatkozások gátló tényezőit mérlegeli, majd javaslatot tesz beavatkozási pontokra és módszerekre, felhívva a figyelmet a fejlesztések megvalósulásának és elmaradásának várható hatásaira. | hu_HU |
Kivonat dc.description.abstract | Today, the role of digital literacy is increasingly valued as a prerequisite for, among other things, accessing (and delivering) services in the digital ecosystem and for digital economic competitiveness. It is no coincidence that policy makers are placing increasing strategic emphasis on its development. However, it matters what tools are used, because even the best-intentioned solutions can have the opposite effect. This study examines the need for digital literacy development in the current context, its economic, social, EU and national strategic context, and then takes stock of recent (and most useful) attempts at national and EU interventions. Then considers the barriers to possible interventions and proposes intervention points and methods, drawing attention to the likely impacts of implementation and non-implementation. | hu_HU |
Nyelv dc.language | hu_HU | hu_HU |
Kiadó dc.publisher | Ludovika Egyetemi Kiadó | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | digitális kompetencia | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | reziliencia | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | Covid-19-pandémia | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | DIMOP | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | DESI | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | inklúzió | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | digitális | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | egyenlőtlenség | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | szegregáció | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | digital competency | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | resilience | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | Covid-19 pandemic | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | inclusion, digital | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | inequality | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | segregation | hu_HU |
Cím dc.title | A digitális kompetencia növekvő szerepe | hu_HU |
Cím változat dc.title.alternative | The Growing Role of Digital Literacy | hu_HU |
Típus dc.type | folyóiratcikk | hu_HU |
Változat dc.description.version | kiadói | hu_HU |
Hozzáférés dc.rights.accessRights | nyílt hozzáférésű | hu_HU |
Doi azonosító dc.identifier.doi | 10.32575/ppb.2022.2.2 | hu_HU |
Tudományág dc.subject.discipline | Társadalomtudományok | hu_HU |
Tudományterület dc.subject.sciencebranch | Állam- és jogtudományok | hu_HU |
Mtmt azonosító dc.identifier.mtmt | 33065735 | hu_HU |
Folyóirat dc.identifier.journalTitle | Pro Publico Bono | hu_HU |
Évfolyam dc.identifier.journalVolume | 10 | hu_HU |
Füzetszám dc.identifier.journalIssueNumber | 2 | hu_HU |
Terjedelem dc.format.page | 30-59. | hu_HU |
Kiadás helye dc.publisher.place | Budapest | hu_HU |