A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Marlok Tamáshu_HU
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2022-08-25T10:57:18Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2022-08-25T10:57:18Z
Kiadás
dc.date.issued
2022hu_HU
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/18484
Kivonat
dc.description.abstract
A VR-(virtuális valóság) technológián alapuló eszközök már az 1990-esévekben megjelentek, de fejlett­ségük az elmúlt évtizedben érte el azt a szintet, hogy akár a rendészeti és katonai kiképzésben is alkal­mazhatóvá váljon. Mára a videójáték-ipar mind a hardver, mind a szoftver tekintetében olyan fejlődésen ment keresztül, amely már kis cégeknek is lehetővé teszi olcsó, magas színvonalú eszközök előállítását. Napjaink VR-ja azáltal, hogy megszünteti az ember-gép interfészek indirekcióját, valamint a valósághoz közeli audiovizuális visszacsatolást tesz lehetővé, megteremtette a lehetőséget fejlett szimulációk új kép­zési területekre való hatékony bevezetésére. A taktikai kiképzések területe is ilyen, ahol alapvető elvárás az immerzivitás1 és a természetes bevitel, amit ezen rendszerek már biztosítani tudnak. Kutatásomban az említett taktikai kiképzések igényeihez igazodó technológiai lehetőségeket és fejlesztési irányokat vizsgálom egy saját fejlesztés elindítása érdekében.hu_HU
Kivonat
dc.description.abstract
Devices based on virtual reality (VR) technology appeared in the 1990s, but their development over the past decade has reached a level where they can be used in law enforcement and military training. Nowadays, the advanced hardware and software solutions from the video game industry are enabling small companies to produce low-cost, high-quality devices in this field. Today’s VR by eliminating the indirection of human–machine interfaces and enabling near-reality audiovisual feedback, allows the advanced computer simulations to be utilised in new training areas. Such area is the tactical training, where immersion and natural inputs are basic requirements. In my research, I examine the technological possibilities and development directions adapted to the requirements of the mentioned tactical training devices in order to investigate the possibility of an in-house development.hu_HU
Nyelv
dc.language
huhu_HU
Kiadó
dc.publisher
Ludovika Egyetemi Kiadóhu_HU
Kapcsolati adatok
dc.relation.ispartof
https://tudasportal.uni-nke.hu/xmlui/handle/20.500.12944/18399hu_HU
Kulcsszó
dc.subject
virtuális valósághu_HU
Kulcsszó
dc.subject
VR-eszközökhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
oktatáshu_HU
Kulcsszó
dc.subject
taktikai kiképzéshu_HU
Kulcsszó
dc.subject
virtual realityhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
VR deviceshu_HU
Kulcsszó
dc.subject
educationhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
tactical traininghu_HU
Cím
dc.title
A VR-eszközök alkalmazhatósága a taktikai kiképzésbenhu_HU
Cím változat
dc.title.alternative
Applicability of Virtual Reality Devices in Tactical Traininghu_HU
Típus
dc.type
tanulmányhu_HU
Tudományág
dc.subject.discipline
Műszaki tudományokhu_HU
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Műszaki tudományok/Katonai műszaki tudományokhu_HU
Terjedelem
dc.format.page
323-338.hu_HU
Könyv címe
dc.identifier.bookTitle
Szemelvények a katonai műszaki tudományok eredményeiből III.hu_HU
Kiadás helye
dc.publisher.place
Budapesthu_HU


A tételhez tartozó fájlok

A VR-eszközök alkalmazhatósága a taktikai kiképzésben
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény