Az RFID-technológia alkalmazása a hivatásos katasztrófavédelmi szerv eszköznyilvántartása és leltározása során
Absztrakt :
A 21. század által nyújtott technológiai vívmányok eredményeként számos logisztikai cég alkalmazza az eszközök és készletek nyilvántartása és leltározása céljából a Radio Frequency Identification technológiát. A számviteli törvény előírása szerint legalább háromévente szükséges átfogó, tételes leltározás végrehajtása. Az állami vagyonnal történő felelős gazdálkodásnak és az éves mérlegjelentések alátámasztásának nélkülözhetetlen eleme a pontos leltári vagyon feltüntetése. A hivatásos katasztrófavédelmi szerven belül az ezirányú fejlesztéssel modernizálhatók a nyilvántartási rendszerek, a leltározási folyamat gyorsabbá és költséghatékonyabbá tehető. A szerző a tanulmányban ismerteti az alkalmazható technológiákat, vizsgálja a meglévő rendszerekkel történő összehangolás lehetőségét, és bemutatja a megtérülés idejét a bekerülési és fenntartási költségek vonatkozásában.
Technological achievements of the 21st century, such as the Radio Frequency Identification technology is used by many logistics companies in order to record and doing inventory of devices and stocks. According to Act C of 2000 on Accounting, it is necessary to carry out an extensive, itemised inventory at least every three years. An important element is the indication of the exact inventory assets of the national economy and annual balance sheets. Within the professional disaster management, a similar development can be used to modernise the registration systems, but also to make the inventory process faster and more cost-effective. In the study, the author presents the applicable technologies, investigates the possibility of harmonisation with existing systems and examines the payback time for acquisition and maintenance costs.