A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Zhansulu Muratovahu_HU
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2022-05-31T11:10:30Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2022-05-31T11:10:30Z
Kiadás
dc.date.issued
2021hu_HU
Issn
dc.identifier.issn
2498-5392hu_HU
Issn
dc.identifier.issn
2786-0744hu_HU
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/18063
Kivonat
dc.description.abstract
The Republic of Kazakhstan is one of the countries of Central Asia which is actively working to improve the apparatus of public administration. The formation of the Republic of Kazakhstan as a sovereign state, the ongoing socio-economic eforms in the country and market relations have necessitated a transition to a new administrative mechanism. The meaning of the new mechanism means eradicating bureaucracy and corruption, increasing the level of people’s trust in the state bodies and provision of quality public services. The Republic of Kazakhstan has made considerable progress in reforming its public administration. The country continues to modernise this process. The primary purpose of the present paper is to review one of the public administration reforms in the Republic of Kazakhstan. Specifically, the article aims to present a reform such as creating the Population Service Centre (PSC) and the e-government project to provide public services to the citizens in the Republic of Kazakhstan and its results. What is more, the paper seeks to introduce the new upcoming reforms in public administration because the country has encountered serious riots in January that consequently requires changes in the system of public administration. Thus, the aims of the complex reformation of public administration which the President of Kazakhstan Kassym Jomart Tokayev has set will be presented in this paper. The approach that has been used in this paper was descriptive and relied on analysing the secondary data, including various journal articles, reports, and national and state programs.hu_HU
Nyelv
dc.language
enhu_HU
Kiadó
dc.publisher
Ludovika Egyetemi Kiadóhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
public administrationhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
digital technologyhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
reformhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
PSChu_HU
Kulcsszó
dc.subject
e-Governmenthu_HU
Kulcsszó
dc.subject
Republic of Kazakhstanhu_HU
Cím
dc.title
Public Administration Reform. The Case of the Republic of Kazakhstanhu_HU
Típus
dc.type
folyóiratcikkhu_HU
Változat
dc.description.version
kiadóihu_HU
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt hozzáférésűhu_HU
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.32565/aarms.2021.3.8hu_HU
Tudományág
dc.subject.discipline
Műszaki tudományokhu_HU
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Műszaki tudományok/Katonai műszaki tudományokhu_HU
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
32844855hu_HU
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
AARMShu_HU
Évfolyam
dc.identifier.journalVolume
20hu_HU
Füzetszám
dc.identifier.journalIssueNumber
3hu_HU
Terjedelem
dc.format.page
133-143hu_HU
Kiadás helye
dc.publisher.place
Budapesthu_HU


A tételhez tartozó fájlok

Public Administration Reform. The Case of the Republic of Kazakhstan
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény