A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Balkányi Péterhu_HU
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2022-02-11T11:53:33Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2022-02-11T11:53:33Z
Kiadás
dc.date.issued
2021hu_HU
Issn
dc.identifier.issn
2498-5392hu_HU
Issn
dc.identifier.issn
2786-0744hu_HU
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/17373
Kivonat
dc.description.abstract
During my professional carrier, I participated in several digital content development projects, and in my doctoral dissertation I examined the ecosystem of e-learning development according to the Design Science (DS) methodology. Partly from the practical experience, partly from the comprehensive research, I perceived that few indicators – which can be applied in practice – were determined about the effectiveness and efficiency of a digital learning content development process.Traditionally, projects can be evaluated by the ‘iron triangle’: the project is completed on time, within budget in right quality. This approach is not fundamentally wrong, but as several studies point out, it does not provide a complete picture, can even lead to false conclusions, and can determine wrong decisions.The present work aims to focus specifically on the e-learning content created as a product of professional authoring tools (e.g. the end result is a SCORM standard package). This paper does not seek to take into account the whole development process. In addition to the focus on the content development, it is also important to underline that the background of these findings is in adult learning environments in large or multinational corporations.In this article, I summarise the key technological, methodological and financial indicators (both key performance indicators and key result indicators) for the learner- and content-centred e-learning materials. Together, these indicators can form a system that gives the opportunity to evaluate and compare e-learning materials in its complexity.hu_HU
Nyelv
dc.language
enhu_HU
Kiadó
dc.publisher
Ludovika Egyetemi Kiadóhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
e-learninghu_HU
Kulcsszó
dc.subject
curriculum developmenthu_HU
Kulcsszó
dc.subject
digital curriculumhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
performance indicatorhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
result indicatorhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
indicator systemhu_HU
Cím
dc.title
Charting Possible Performance Indicators Related to Digital Learning Content Supported Learninghu_HU
Típus
dc.type
folyóiratcikkhu_HU
Változat
dc.description.version
kiadóihu_HU
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt hozzáférésűhu_HU
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.32565/aarms.2021.2.8hu_HU
Tudományág
dc.subject.discipline
Műszaki tudományokhu_HU
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Műszaki tudományok/Katonai műszaki tudományokhu_HU
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
32617457hu_HU
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
AARMShu_HU
Évfolyam
dc.identifier.journalVolume
20hu_HU

dc.identifier.page
97-119hu_HU
Füzetszám
dc.identifier.journalIssueNumber
2hu_HU
Kiadás helye
dc.publisher.place
Budapesthu_HU


A tételhez tartozó fájlok

Charting Possible Performance Indicators Related to Digital Learning Content Supported Learning
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény