Szerző dc.contributor.author | Fodor Márk Joszipovics | hu_HU |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2022-02-10T08:57:37Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2022-02-10T08:57:37Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2021 | hu_HU |
Issn dc.identifier.issn | 2786-0767 | hu_HU |
Issn dc.identifier.issn | 2063-9065 | hu_HU |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/17299 | |
Kivonat dc.description.abstract | A magyar felsőoktatás modellváltása az elmúlt évek egyik legjelentősebb, egyben politikailag rendkívül konfliktusos strukturális reformja volt. A modellváltás hallgatói fogadtatása intézmé-nyenként eltérő volt, a közönytől kezdődően egészen az egyetemfoglalásig. Az új struktúra hatásai eltérő mértékben érvényesültek a különböző intézményekben, attól függően, hogy a modellváltás melyik szakaszában vettek részt a folyamatban, amelyet pedig nehezített a végrehajtás feszített ütemezése, valamint a koronavírus-járvány elleni védekezés keretében bevezetett atipikus okta-tásra és működésre való átállás. A Budapesti Corvinus Egyetemen bekövetkezett strukturális vál-tozások, valamint a többi modellváltó intézményben megtörtént alacsonyabb mértékű lépések azonban fontos tapasztalatokkal szolgálnak a modellváltás további folyamatára nézve, noha átfogó értékelést ilyen rövid időtávlatban nem lehet végezni. | hu_HU |
Kivonat dc.description.abstract | The structural change of the Hungarian higher education has been one of the most significant and politically highly conflicting structural reforms of the government in recent years. Student acceptance of model change varied from institution to institution, from indifference to university occupation. The effects of the new structure were different in different institutions, depending on the stage of the model change, and the process was hampered by the tight schedule of implementation and the transition to atypical education and operations introduced in the context of coronavirus control. However, the structural changes at Corvinus University of Budapest and the lower steps taken in other model change institutions provide important experience for the further process of model change, although a comprehensive assessment cannot be made in such a short period of time. | hu_HU |
Nyelv dc.language | hu | hu_HU |
Kiadó dc.publisher | Ludovika Egyetemi Kiadó | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | felsőoktatás | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | modellváltás | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | ösztöndíjak | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | szolgáltatások | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | HÖK | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | HÖOK | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | higher education | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | structural change | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | scholarships | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | services | hu_HU |
Cím dc.title | A felsőoktatási modellváltás tapasztalatai hallgatói szemszögből | hu_HU |
Cím változat dc.title.alternative | Structural Change of the Hungarian Higher Education from the Perspective of Students | hu_HU |
Típus dc.type | folyóiratcikk | hu_HU |
Változat dc.description.version | kiadói | hu_HU |
Hozzáférés dc.rights.accessRights | nyílt hozzáférésű | hu_HU |
Doi azonosító dc.identifier.doi | 10.32575/ppb.2021.3.8 | hu_HU |
Tudományág dc.subject.discipline | Társadalomtudományok | hu_HU |
Tudományterület dc.subject.sciencebranch | Állam- és jogtudományok | hu_HU |
Mtmt azonosító dc.identifier.mtmt | 32641278 | hu_HU |
Folyóirat dc.identifier.journalTitle | Pro Publico Bono | hu_HU |
Évfolyam dc.identifier.journalVolume | 9 | hu_HU |
dc.identifier.page | 119-131 | hu_HU |
Füzetszám dc.identifier.journalIssueNumber | 3 | hu_HU |
Kiadás helye dc.publisher.place | Budapest | hu_HU |