Szerző dc.contributor.author | Berde Éva | hu_HU |
Szerző dc.contributor.author | Kutasi Gábor | hu_HU |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2022-02-10T08:57:36Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2022-02-10T08:57:36Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2021 | hu_HU |
Issn dc.identifier.issn | 2786-0762 | hu_HU |
Issn dc.identifier.issn | 2063-9060 | hu_HU |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/17294 | |
Kivonat dc.description.abstract | A 2010-es évek során a tömeges nyílt online kurzusok (massive open online courses, MOOC) piaca óriási mennyiségi ugráson ment keresztül mind a hallgatói létszám, mind a meghirde-tett kurzusok tekintetében, miközben az ezeket meghirdető oktatási intézmények és platformok piaci pozíciója a koncentráció irányába mozdult el piacszerkezeti sajátosságok miatt. Ezt az ága-zati robbanást a magyarhoz hasonlóan világszinten kis nyelvi kultúrkörben oktató intézmények a partvonalról nézhették végig, megpróbálkozva a kis létszámú online képzésekkel. Az elmúlt évtized nemcsak mennyiségben, hanem a szolgáltatás szerkezetében is hozott változásokat, ami lehetővé teszi, hogy a hazai intézményeknek lehetősége legyen és meg is érje becsatlakozni a tömeges kurzusokat szervező platformokba és konzorciumokba. A tanulmány a piacszerkezeti modellezés talaján állva elemzi az online oktatás világpiacának alakulását és a magyar felsőok-tatási intézmények által e területen érzékelhető üzleti veszélyeit és lehetőségeit. | hu_HU |
Nyelv dc.language | hu | hu_HU |
Kiadó dc.publisher | Ludovika Egyetemi Kiadó | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | MOOC | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | SPOC | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | távoktatás | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | online | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | domináns vállalat | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | versenyző szegély | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | oligopólium | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | verseny | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | kiszorítási hatás | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | e-learning | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | online | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | dominant firm | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | competitive fringe | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | oligopoly | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | competition | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | crowding-out | hu_HU |
Cím dc.title | A tömeges nyílt online kurzusok lehetőségei és kihívásai Magyarországon | hu_HU |
Cím változat dc.title.alternative | Opportunities and Challenges of Massive Open Online Courses in Hungary | hu_HU |
Típus dc.type | folyóiratcikk | hu_HU |
Változat dc.description.version | kiadói | hu_HU |
Hozzáférés dc.rights.accessRights | nyílt hozzáférésű | hu_HU |
Doi azonosító dc.identifier.doi | 10.32575/ppb.2021.3.3 | hu_HU |
Tudományág dc.subject.discipline | Társadalomtudományok | hu_HU |
Tudományterület dc.subject.sciencebranch | Állam- és jogtudományok | hu_HU |
Mtmt azonosító dc.identifier.mtmt | 32641215 | hu_HU |
Folyóirat dc.identifier.journalTitle | Pro Publico Bono | hu_HU |
Évfolyam dc.identifier.journalVolume | 9 | hu_HU |
dc.identifier.page | 42-61 | hu_HU |
Füzetszám dc.identifier.journalIssueNumber | 3 | hu_HU |
Kiadás helye dc.publisher.place | Budapest | hu_HU |