A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Christián Lászlóhu_HU
Szerző
dc.contributor.author
Erdős Ákoshu_HU
Szerző
dc.contributor.author
Magasvári Adriennhu_HU
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2022-02-08T11:41:01Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2022-02-08T11:41:01Z
Kiadás
dc.date.issued
2021hu_HU
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/17269
Kivonat
dc.description.abstract
Bevezetés: A professzionális rendészet egyik legmeghatározóbb alapeleme az innováció. Nyilvánvaló azonban, hogy a rendészet szakmai megújulása nem képzelhető el a rendészeti felsőoktatás innovációja nélkül, illetve hogy a képzés fejlesztéséhez nem csak szervezeti, szakmai, de komoly „megrendelői” (hallgatói) igények is párosulnak. Cél: Tanulmányunkban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Kreatív Tanulás Programjának egyik pilot kurzusának (a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Virtuális Vám- és Bűnügyi Igazgatósága; NAV VBI) tudományos módszertanon alapuló értékelésével foglalkozunk. Módszertan: A pilot kurzus lezárását követően a résztvevő hallgatók körében kérdőíves felmérésre és csoportos interjúra került sor. A vizsgálatban a pilot kurzus minden résztvevője (N=30; 53.3% férfi, 46.7% nő) részt vett. A tisztjelöltek közel harmada (30.0 %) került valamilyen vezetői beosztásba a NAV VBI szervezetén belül. Eredmények: A kérdőíves vizsgálatban elért átlagértékek alapján a kurzus alkalmasnak tűnik a hallgatók közötti csoportmunka és az együttműködés fejlesztésére. Ezzel szemben a felelősségérzet és döntésképesség céldimenzióban született eredmények arra utalnak, hogy a szimulált munkakörnyezetben kialakított élethelyzetek a résztvevők teljes egészét tekintve valódi felelősségvállalást nem követeltek meg a tisztjelöltektől. A kurzus lehetőséget ad arra, hogy a hallgatók önmaguk szakmai mivoltát kritikusabban szemléljék. A csoportos interjú eredményei szerint a projektfeladatok erősítették a szabálykövetést, a precizitást, fejlesztették az írásbeli és a szóbeli kommunikációs készségeket, problémamegoldó képességet, próbára tették a résztvevők döntési képességét, továbbá formálták önismeretüket.hu_HU
Kivonat
dc.description.abstract
Introduction: innovation is one of the most defining elements of professional policing. It is clear, however, that the professional renewal of law enforcement cannot be imagined without innovation in higher education in law enforcement. Training development is linked to organisational and professional needs and serious „customer” (student) needs. Aim: In our study, we will evaluate a pilot course of the Creative Learning Programme of the National University of Public Service (the Virtual Customs and Criminal Directorate of the National Tax and Customs Administration; VCCD NTCA) based on scientific methodology. Methodology: A questionnaire survey and a group interview were conducted among the participating students after the pilot course was completed. All participants of the pilot course (N=30; 53.3% male, 46.7% female) took part in the study. Almost one-third of the officer candidates (30.0%) were in a management position within the VCCD NTCA organisation. Results: The course seems suitable for developing teamwork and cooperation among students according to the average scores from the questionnaire survey. In contrast, the target dimension of sense of responsibility and decision-making ability results suggest that the life situations in the simulated work environment did not require the participants as a whole to take real responsibility. The course allows students to reflect more critically on their professionalism. According to the group interview results, the project tasks strengthened compliance, precision, developed written and oral communication skills, problem-solving ability, tested the participants’ decision-making skills and shaped their self-awareness.hu_HU
Nyelv
dc.language
huhu_HU
Kiadó
dc.publisher
Magyar Rendészettudományi Társaság Vám- és Pénzügyőri Tagozatahu_HU
Kapcsolati adatok
dc.relation.ispartof
http://hdl.handle.net/20.500.12944/17238
Kulcsszó
dc.subject
innovációhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
rendészeti felsőoktatáshu_HU
Kulcsszó
dc.subject
Nemzeti Adó- és Vámhivatalhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
Virtuális Vám- és Bűnügyi Igazgatósághu_HU
Kulcsszó
dc.subject
Kreatív Tanulási Programhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
innovationhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
law enforcement higher educationhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
National Tax and Customs Administrationhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
Virtual Customs and Criminal Directoratehu_HU
Kulcsszó
dc.subject
Programme for Creative Learninghu_HU
Cím
dc.title
Képzési innováció a magyar rendészeti felsőoktatásbanhu_HU
Cím változat
dc.title.alternative
Training innovation in Hungarian law enforcement higher educationhu_HU
Típus
dc.type
tanulmányhu_HU
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.37372/mrttvpt.2021.2.2hu_HU
Tudományág
dc.subject.discipline
Társadalomtudományokhu_HU
Tudományterület
dc.subject.sciencebranch
Társadalomtudományok/Rendészet tudományokhu_HU
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
32665065

dc.identifier.page
62-77hu_HU
Könyv címe
dc.identifier.bookTitle
Tradíció, tudomány, minőség
Kiadás helye
dc.publisher.place
Budapesthu_HU


A tételhez tartozó fájlok

Képzési innováció a magyar rendészeti felsőoktatásban
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény