A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Dsupin Ottó
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2021-08-30T11:43:38Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2021-08-30T11:43:38Z
Kiadás
dc.date.issued
2021
Issn
dc.identifier.issn
1787-050X
Issn
dc.identifier.issn
1586-2895
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/16697
Kivonat
dc.description.abstract
A felsőfokú rendészeti oktatás 50 évét áttekintve, elsősorban a társadalmi fejlődések hatására jelentős mérföldköveket, a képzés szakmai tartalmát érintő változásokat tapasztalhatunk. A folyamatot vizsgáló tanulmány e mér­földkövek mentén elemzi a képzés szakmai tartalmának és a rendőrség által a képzés irányába megfogalmazott követelmények összhangját és megfele­lését, illetve hatékonyságát. A vizsgálat középpontjában a belügyminiszter által 2012. október 26­-ai oktatói konferencián elhangzottak állnak, amelyen meghatározott feladatok az utóbbi közel tíz év feladatait képezték. Ezt megelőzően, hasonlóan fontos tartalmi változást hozott az 1989-­es rendszerváltás, az 1974­-ben megjelent rendőrségi törvény, illetve az 1974. évben megjelent kormányrendelet, amely meghatározta a rendőrség szervezeti tagozódását és egyes szerveinek fel­adat­ és hatáskörét. Ugyancsak lényeges hatással volt a képzésre a 2012­-ben megalakult Nemzeti Közszolgálati Egyetem és annak a Rendőrtiszti Főiskola jogutódjaként létrejött Rendészettudományi Kara. A hallgatók jogállását ren­dező, a tisztjelölti állománykategóriát létrehozó, 2015­-ben megjelent szolgá­lati törvény és a hozzá kapcsolódó rendelet jelentősen javította a képzésben részt vevők helyzetét és tanulási feltételeit. Utolsó mérföldkőnek tekinthetjük a doktori képzés 2016-­os megindítását, amellyel a rendészeti képzés teljes egészében illeszkedik a bolognai követelmények szerinti képzés szerkeze­téhez.A jogszabályokban megjelent és a szakmai vezetők által megfogalmazott szakmai követelmények gyorsan megjelentek a tananyagokban, és biztosí­tották a szakmai követelmények érvényesülését a tisztképzés során. A tanul­mány ezt a folyamatot elemzi és értékeli.hu_HU
Kivonat
dc.description.abstract
Looking back over 50 years of higher police education, we can observe significant milestones and changes in the professional content of training, mainly due to social developments. This paper analyses the consistency and compliance of the professional content of training with the requirements of the police and their effectiveness.The study focuses on the remarks made by the Minister of the Interior at the training conference held on 26 October 2012, at which the tasks identified have been the tasks of the last almost 10 years. Prior to that, an equally important change in content was brought about by the change of regime in 1989, followed by the Police Act of 1974 and the 1974 Commission Decree, which defined the organisational structure of the police and the tasks and powers of its various bodies. The Faculty of Law Enforcement, which was established in 2012 as the successor of the Police College and the University of Public Service also had a significant impact on training. The 2015 Service Act and its accompanying decree regulating the status of students and creating the category of officer candidates have significantly improved the situation and learning conditions of the trainees. A final milestone was the launch of the doctoral programme in 2016, which brings law enforcement training as a whole in line with the Bologna requirements.The professional requirements published in the legislation and formulated by the professional leaders were quickly reflected in the curricula and ensured that the professional requirements were applied in the officer training. This study analyses and evaluates this process.en
Nyelv
dc.language.iso
huhu_HU
Kiadó
dc.publisher
Ludovika Egyetemi Kiadóhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
bolognai követelményekhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
Nemzeti Közszolgálati Egyetemhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
okta­tói konferenciahu_HU
Kulcsszó
dc.subject
rendészeti felsőoktatáshu_HU
Kulcsszó
dc.subject
Rendészettudományi Karhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
rendőrséghu_HU
Kulcsszó
dc.subject
rendőrtisztek képzésehu_HU
Kulcsszó
dc.subject
tisztjelöltekhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
Bologna requirementshu_HU
Kulcsszó
dc.subject
faculty conferencehu_HU
Kulcsszó
dc.subject
Faculty of Law Enforcementhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
higher education in law enforcementhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
University of Public Servicehu_HU
Kulcsszó
dc.subject
policehu_HU
Kulcsszó
dc.subject
police officer traininghu_HU
Kulcsszó
dc.subject
officer candidateshu_HU
Cím
dc.title
Gondolatok a rendészeti felsőoktatásban megvalósuló rend őrségi követelményekrőlhu_HU
Cím változat
dc.title.alternative
Reflections on Police Education in Higher Law Enforcement Education Requirementshu_HU
Típus
dc.type
Folyóiratcikkhu_HU


A tételhez tartozó fájlok

Gondolatok a rendészeti felsőoktatásban megvalósuló rend őrségi  követelményekről
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény