Szerző dc.contributor.author | Dsupin Ottó | |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2021-08-30T11:43:38Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2021-08-30T11:43:38Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2021 | |
Issn dc.identifier.issn | 1787-050X | |
Issn dc.identifier.issn | 1586-2895 | |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/16697 | |
Kivonat dc.description.abstract | A felsőfokú rendészeti oktatás 50 évét áttekintve, elsősorban a társadalmi fejlődések hatására jelentős mérföldköveket, a képzés szakmai tartalmát érintő változásokat tapasztalhatunk. A folyamatot vizsgáló tanulmány e mérföldkövek mentén elemzi a képzés szakmai tartalmának és a rendőrség által a képzés irányába megfogalmazott követelmények összhangját és megfelelését, illetve hatékonyságát. A vizsgálat középpontjában a belügyminiszter által 2012. október 26-ai oktatói konferencián elhangzottak állnak, amelyen meghatározott feladatok az utóbbi közel tíz év feladatait képezték. Ezt megelőzően, hasonlóan fontos tartalmi változást hozott az 1989-es rendszerváltás, az 1974-ben megjelent rendőrségi törvény, illetve az 1974. évben megjelent kormányrendelet, amely meghatározta a rendőrség szervezeti tagozódását és egyes szerveinek feladat és hatáskörét. Ugyancsak lényeges hatással volt a képzésre a 2012-ben megalakult Nemzeti Közszolgálati Egyetem és annak a Rendőrtiszti Főiskola jogutódjaként létrejött Rendészettudományi Kara. A hallgatók jogállását rendező, a tisztjelölti állománykategóriát létrehozó, 2015-ben megjelent szolgálati törvény és a hozzá kapcsolódó rendelet jelentősen javította a képzésben részt vevők helyzetét és tanulási feltételeit. Utolsó mérföldkőnek tekinthetjük a doktori képzés 2016-os megindítását, amellyel a rendészeti képzés teljes egészében illeszkedik a bolognai követelmények szerinti képzés szerkezetéhez.A jogszabályokban megjelent és a szakmai vezetők által megfogalmazott szakmai követelmények gyorsan megjelentek a tananyagokban, és biztosították a szakmai követelmények érvényesülését a tisztképzés során. A tanulmány ezt a folyamatot elemzi és értékeli. | hu_HU |
Kivonat dc.description.abstract | Looking back over 50 years of higher police education, we can observe significant milestones and changes in the professional content of training, mainly due to social developments. This paper analyses the consistency and compliance of the professional content of training with the requirements of the police and their effectiveness.The study focuses on the remarks made by the Minister of the Interior at the training conference held on 26 October 2012, at which the tasks identified have been the tasks of the last almost 10 years. Prior to that, an equally important change in content was brought about by the change of regime in 1989, followed by the Police Act of 1974 and the 1974 Commission Decree, which defined the organisational structure of the police and the tasks and powers of its various bodies. The Faculty of Law Enforcement, which was established in 2012 as the successor of the Police College and the University of Public Service also had a significant impact on training. The 2015 Service Act and its accompanying decree regulating the status of students and creating the category of officer candidates have significantly improved the situation and learning conditions of the trainees. A final milestone was the launch of the doctoral programme in 2016, which brings law enforcement training as a whole in line with the Bologna requirements.The professional requirements published in the legislation and formulated by the professional leaders were quickly reflected in the curricula and ensured that the professional requirements were applied in the officer training. This study analyses and evaluates this process. | en |
Nyelv dc.language.iso | hu | hu_HU |
Kiadó dc.publisher | Ludovika Egyetemi Kiadó | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | bolognai követelmények | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | Nemzeti Közszolgálati Egyetem | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | oktatói konferencia | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | rendészeti felsőoktatás | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | Rendészettudományi Kar | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | rendőrség | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | rendőrtisztek képzése | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | tisztjelöltek | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | Bologna requirements | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | faculty conference | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | Faculty of Law Enforcement | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | higher education in law enforcement | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | University of Public Service | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | police | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | police officer training | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | officer candidates | hu_HU |
Cím dc.title | Gondolatok a rendészeti felsőoktatásban megvalósuló rend őrségi követelményekről | hu_HU |
Cím változat dc.title.alternative | Reflections on Police Education in Higher Law Enforcement Education Requirements | hu_HU |
Típus dc.type | Folyóiratcikk | hu_HU |