A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Balázs Bartóki-Gönczy
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2021-08-04T08:06:45Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2021-08-04T08:06:45Z
Kiadás
dc.date.issued
2021
Issn
dc.identifier.issn
2063-9058 (print)
Issn
dc.identifier.issn
2786-0760 (online)
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/16647
Kivonat
dc.description.abstract
Social media platforms are mainly characterised by private regulation. However, their direct and indirect impact on society has become such (fake news, hate speech, incitement to terrorism, data protection breaches, impact on the viability of professional journalism) that private regulatory mechanisms in place (often opaque and not transparent) seem to be inadequate. In the present paper, I would first address the problem of the legal classification of these services (media service provider vs. intermediary service provider), since the answer to this question is a prerequisite for any state intervention. I would then present the regulatory initiatives (with a critical approach) at the EU and national level which might shape the future of ‘social media platform’ regulation.hu_HU
Nyelv
dc.language.iso
enhu_HU
Kiadó
dc.publisher
Ludovika Egyetemi Kiadóhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
social media platformhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
freedom of speechhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
regulationhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
digital services acthu_HU
Kulcsszó
dc.subject
media regulationhu_HU
Cím
dc.title
REGULATION OF SOCIAL MEDIA PLATFORMS IN THE EUROPEAN UNIONhu_HU
Típus
dc.type
Folyóiratcikkhu_HU


A tételhez tartozó fájlok

REGULATION OF SOCIAL MEDIA PLATFORMS IN THE EUROPEAN UNION
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény