A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Chopra Neera
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2021-07-01T14:08:55Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2021-07-01T14:08:55Z
Kiadás
dc.date.issued
2020
Issn
dc.identifier.issn
2560-287X
Issn
dc.identifier.issn
1416-6151
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/16580
Kivonat
dc.description.abstract
The demand for higher education has been steadily rising all over the world including developing nations like India. As higher education systems are rapidly expanding, the administration and management of HEIs (Higher Educational Institutions, that is, universities and institutes offering Bachelor, Masters and Doctoral level education) are becoming a complex task. HEIs are now much more diversified in types of institutions, modes of delivery and backgrounds of students. Technology can help HEIs innovate and serve the diversified student body by providing accessible and flexible education experiences. Information and Communication Technology (ICT) also offers unprecedented opportunities for a seamless sharing of knowledge and information between university administrators, teachers, students and all stakeholders. The main objective of this study is to examine and compare the status of the use of ICT between different types of universities within India. It will further look into the challenges faced by these institutions to implement digital technologies. Besides academic literature, the present study draws upon my previous article on the use of ICT in higher education institutions in India. The study indicates that while ICT is widely used for academic purposes, its use is only limited in the management and administration of higher education. Further studies are needed to identify and suggest means to mitigate the challenges faced by the Indian HEIs towards extensive adoption of ICT. This research will involve conducting, analysing and comparing the results of the in-depth interviews with the administrative heads of concerned institutions. Assessment will also be done through a questionnaire on the integration of ICT in achieving the mission and vision of the HEIs in both private and public universities. The expected results are that private institutions have embarked on technology with greater success and benefits. The study will then recommend steps to profitably use available technologies to improve performance, to enhance the quality of their students and to facilitate all stakeholders. The outcome of the research will provide insight into the institutions themselves and the policymakers in the field of education in India on the critical success factors of ICT governance and define a course to develop technology-enabled smart universities.en
Kivonat
dc.description.abstract
A felsőoktatás iránti kereslet folyamatosan növekszik az egész világon, beleértve az olyan fejlődő országokat is, mint India. Mivel a felsőoktatási rendszerek gyorsan bővülnek, a felsőoktatási intézmények (felsőoktatási intézmények, azaz egyetemek és alap-, mester- és doktori szintű oktatást kínáló intézmények) adminisztrációja és irányítása összetett feladattá válik. A felsőoktatási intézmények ma már sokkal szerteágazóbbak az intézménytípusokban, a teljesítés módjában és a hallgatók hátterében. A technológia hozzáférhető és rugalmas oktatási tapasztalatokkal segítheti a felsőoktatási intézményeket az innovációban és a sokszínű hallgatói kör kiszolgálásában. Az információs és kommunikációs technológia (IKT) szintén soha nem látott lehetőségeket kínál az ismeretek és információk zökkenőmentes megosztására az egyetemi adminisztrátorok, oktatók, hallgatók és minden érdekelt fél között. A tanulmány fő célja az IKT használatának, állapotának vizsgálata és összehasonlítása Indiában az egyetemek különböző típusai között. A továbbiakban megvizsgálja az ezen intézmények előtt álló kihívásokat a digitális technológiák bevezetése terén. Az akadémiai irodalom mellett jelen tanulmány az IKT-nakaz indiai felsőoktatási intézményekben történő felhasználásáról szóló korábbi cikkemre támaszkodik. A tanulmány azt jelzi, hogy bár az IKT-t széles körben használják tudományos célokra, a felsőoktatás irányításában és igazgatásában csak korlátozottan alkalmazzák. További vizsgálatokra van szükség az indiai felsőoktatási intézmények előtt álló kihívások enyhítésének és az IKT széles körű elterjesztése felé történő megoldásának megkeresésére. Ez a kutatás magában foglalja az érintett intézmények adminisztratív vezetőivel folytatott mélyinterjúk lefolytatását, elemzését és összehasonlítását. Az értékelést egy kérdőív segítségével is elvégzik az IKT integrációjáról a felsőoktatási intézmények küldetésének és jövőképének megvalósításához a magánés az állami egyetemeken egyaránt. A várt eredmény az, hogy a magánintézmények nagyobb sikerrel és előnyökkel kezdték el a technológiát. A tanulmány ezt követően lépéseket fog javasolni a rendelkezésre álló technológiák jövedelmező felhasználására a teljesítmény javítása, a hallgatók minőségének javítása és az összes érintett helyzetének megkönnyítése érdekében. A kutatás eredménye betekintést nyújt maguknak az intézményeknek és az indiai oktatási politika döntéshozóinak az IKT-irányítás kritikus sikertényezőire, és meghatározza a technológiát támogató intelligens egyetemek fejlesztésének irányát.hu_HU
Nyelv
dc.language.iso
enhu_HU
Kiadó
dc.publisher
Ludovika Egyetemi Kiadóhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
private universitieshu_HU
Kulcsszó
dc.subject
public universitieshu_HU
Kulcsszó
dc.subject
university administrationhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
Indiahu_HU
Kulcsszó
dc.subject
magánegyetemekhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
állami egyetemekhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
egyetemi adminisztrációhu_HU
Cím
dc.title
E-governance in Higher Education Institutions in India: Status and Prospectshu_HU
Cím változat
dc.title.alternative
E-közigazgatás az indiai felsőoktatási intézményekben: helyzet és kilátásokhu_HU
Típus
dc.type
Folyóiratcikkhu_HU


A tételhez tartozó fájlok

E-governance in Higher Education Institutions in India: Status and Prospects
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény