A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Orbulov Vanda
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2021-07-01T13:50:12Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2021-07-01T13:50:12Z
Kiadás
dc.date.issued
2020
Issn
dc.identifier.issn
2560-287X
Issn
dc.identifier.issn
1416-6151
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/16578
Kivonat
dc.description.abstract
The design thinking approach is a widely applied mindset in businesses and began to become more and more popular in public services. Nevertheless, there are market segments, and players do not prefer to employ the tools and the methods offered by this fresh concept. After detailing the characteristics of the design thinking approach, the paper tends to provide possible solutions for its intensive spread in all sectors by offering concrete options for defining the benefits expressed numerically. Following a short conceptual clarification, the paper details two main issues. The first main point is: does the effectiveness expressed numerically influence decision-makers in facilitating an overall spread of design thinking approach? Secondly, three suitable measurement methods are introduced for evaluating the effectiveness with a comparison of their main features. Finally, the authors draw conclusions and evaluate the research question.en
Kivonat
dc.description.abstract
A design thinking megközelítés széles körben elterjedt szemléletté vált az üzleti életben, és a közszférában is egyre inkább felismerik a jelentőségét. Mindezek ellenére vannak olyan piaci szegmensek és szereplők, akik mégsem részesítik előnyben az új koncepció által kínált eszközöket és módszereket. A design gondolkodásmód jellemzőinek részletezése után a cikk megoldási lehetőségeket vázol a szemlélet ágazatokon átívelő elterjedésének ösztönzésére, annak előnyeit számszerűsített formában történő bemutatásával. Rövid fogalmi tisztázást követően a cikk két fő témát ölel fel. Kutatási kérdés egyrészt, hogy befolyásolja-e a számszerűsített hatékonyság a döntéshozókat a tervezési gondolkodásmód általános elterjedésének elősegítésében. Másodsorban három metrikát mutat be a hatékonyság kimutathatóságára a főbb jellemzők összehasonlításával. Végül a következtetések levonásával a kutatási kérdések értékelésére kerül sor.hu_HU
Nyelv
dc.language.iso
enhu_HU
Kiadó
dc.publisher
Ludovika Egyetemi Kiadóhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
design thinkinghu_HU
Kulcsszó
dc.subject
effectivenesshu_HU
Kulcsszó
dc.subject
service designhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
metrics (for design thinking)hu_HU
Kulcsszó
dc.subject
data envelopment analysishu_HU
Kulcsszó
dc.subject
cost-effectiveness analysishu_HU
Kulcsszó
dc.subject
return on investmenthu_HU
Kulcsszó
dc.subject
hatékonysághu_HU
Kulcsszó
dc.subject
metrikák a design thinking szemléletrehu_HU
Kulcsszó
dc.subject
relatív hatékonyságvizsgálathu_HU
Kulcsszó
dc.subject
költséghatékonysági elemzéshu_HU
Kulcsszó
dc.subject
befektetésarányos megtérüléshu_HU
Cím
dc.title
Effectiveness Measurement Methods for the Application of Design Thinking Approachhu_HU
Cím változat
dc.title.alternative
A design thinking megközelítés alkalmazhatóságának hatékonyságmérési módszereihu_HU
Típus
dc.type
Folyóiratcikkhu_HU


A tételhez tartozó fájlok

Effectiveness Measurement Methods for the Application of Design Thinking Approach
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény