Szerző dc.contributor.author | Petri Bernadett | |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2021-04-23T07:15:46Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2021-04-23T07:15:46Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2020 | |
Isbn dc.identifier.isbn | 2560-287X | |
Issn dc.identifier.issn | 1416-6151 | |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/16424 | |
Kivonat dc.description.abstract | Az Európai Parlament eddigi működése során példa nélküli helyzettel találta magát szemben. A koronavírus-járvány miatt elrendelt közegészségügyi intézkedésekre tekintettel március közepe óta lehetetlenné vált az európai parlamenti képviselők fizikai jelenlétével megtartani a plenáris üléseket. A Parlament a kialakult problémát azzal kívánta áthidalni, hogy egy Elnökségi határozat keretében értelmezte az Eljárási Szabályzat elektronikus szavazásról szóló rendelkezését.Így jelenleg a Parlament távműködéssel ülésezik, amire azonban nem rendelkezik megfelelő jogalappal, gyakorlata pedig szembemegy az Eljárási Szabályzattal, amelyet a mai napig sem módosított. A 2020-as évben egyértelműen nem rendeztek meg 12 plenáris ülést Strasbourgban, ami az EUSZ 6. Jegyzőkönyvének rendelkezései alapján a Parlament kötelezettsége lenne. A témáért felelős parlamenti kép-viselők hónapok óta alternatívákat keresnek a helyzet megoldása érdekében, a jogszerű működés helyreállítása azonban akár 2021 tavaszáig is elhúzódhat, miközben a működéssel szemben támasztható eljárásjogi kifogásokra való tekintettel az Európai Parlament akár az EUMSZ 263. cikke szerinti megsemmisítési keresettel is szembetalálhatja magát. The European Parliament has found itself in an unprecedented position in its operation so far. In view of the public health measures imposed in response to the coronavirus pandemic, it has become impossible since mid-March to hold plenary sessions with the physical presence of MEPs. The Parliament sought to overcome this problem by interpreting a provision in the Rules of Procedure concerning electronic voting in the framework of a Bureau decision.Thus, the Parliament currently holds sessions by way of telecommunication, for which, however, it does not have an adequate legal basis, and its practice runs counter to the Rules of Procedure, which it has not amended to date. Twelve plenary sessions have definitely not taken place in Strasbourg in 2020, which is the Parliament’s responsibility under the provisions of Protocol 6 to the TEU. MEPs responsible for the issue have been looking for alternatives for months, in order to resolve the situation, but it may even drag on until spring 2021 to restore the legitimate functioning, while the European Parliament may even face an action for annulment under Article 263 TFEU on the basis of infringement of procedural requirements. | hu_HU |
Nyelv dc.language.iso | hu | hu_HU |
Kiadó dc.publisher | Ludovika Egyetemi Kiadó | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | Európai Parlament | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | eljárásjog | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | szavazati jog | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | plenáris ülés | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | megsemmisítési kereset | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | koronavírus | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | European Parliament | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | procedural law | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | voting rights | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | plenary session | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | action for annulment | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | coronavirus | hu_HU |
Cím dc.title | Az Európai Parlament működése a koronavírus-járvány idején: valódi megoldás-e a távmegoldás? | hu_HU |
Cím változat dc.title.alternative | The Functioning of the European Parliament during the Coronavirus Pandemic: Is the Remote Solution a Real Solution? | hu_HU |
Típus dc.type | Folyóiratcikk | hu_HU |