Országmárka-építés
Absztrakt :
Az országmárka-építés napjaink marketingtudományának egyik legaktuálisabb, legfontosabb és legizgalmasabb területe, még ha a kifejezéstől sokan
idegenkednek is.
Papp-Váry Árpád korábbi könyve, az Országmárkázás – Versenyképes identitás és imázs teremtése definiálta az országmárkázás céljait, bemutatta alapvető
modelljeit, és megalkotott egy lehetséges rendszert,
miközben a tevékenység korlátait sem hallgatta el.
Jelen kötet egyfajta folytatásként néhány kiemelt
elemre fókuszál. Először is a márkanevet, az országnevet és annak fontosságát taglalja. Az országszlogenekről és országlogókról szóló részek érdekes kategorizálást nyújtanak arról, hogy melyek a leggyakrabban
használt megoldások. Ezt követően a komplexebb
verbális és vizuális arculat is előkerül, majd az országmárka-kommunikáció eszközeit bemutató fejezet még
tágabb perspektívát kínál.
Végül, de nem utolsósorban a szerző összegyűjtötte, hogy Magyarország milyen szlogenekkel élt az elmúlt évtizedekben, milyen kampányokkal népszerűsítették hazánkat, és kiderül az is, hogy miért pont
WOW Hungary a jelenlegi jelmondat.