A Café módszer alkalmazásának tapasztalatai a rendészeti felsőoktatásban
Absztrakt :
Napjainkban az oktatással foglalkozó szakemberek – legyen szó akár közokta-
tásról, akár felsőoktatásról – rendszeresen találkoznak az innováció, motiváció,
globalizáció és élethosszig tartó tanulás fogalmaival. Ma már közhely, hogy
a tanítás nem csak azt jelenti, hogy leadjuk, majd számon kérjük az ismeret-
anyagot. Az attitűdök formálása, az értékközvetítés, a személyiségformálás is
kiemelkedő jelentőségű a fiatal felnőtteket befogadó egyetemi képzésben.
Magyarországon kiváltképpen igaz ez a rendészeti tisztképzésre, amely – ha
a hallgatók közvetlenül az érettségi vizsgájuk után kezdik meg felsőoktatási ta-
nulmányaikat – egyben a szakmai szocializációjuk első színtere is. A tanulmány
egy olyan módszer alkalmazásának tapasztalatait mutatja be, amely a modern
pedagógiai megközelítéseknek megfelelően egy partnerségi viszony keretei-
ben próbálja a hallgatók képességeit fejleszteni.
Nowadays, educational professionals – whether it is public or higher education – regularly meet
the concepts of innovation, motivation, globalisation and lifelong learning. Now it is commonplace
that teaching does not only imply that we teach and then test the gained knowledge. The shaping
of attitudes, the transmission of values, and the shaping of personality bear an utmost importance
in the university education involving young adults. In Hungary, this is particularly true for law
enforcement training, which is the first scene of their professional socialisation if the students start
their higher education studies right after their Matura examination. In accordance with modern
pedagogical approaches, the study demonstrates the experience of applying a method that tries
to improve the skills of the students within the framework of partnership.