IKT-eszközökkel támogatott (rendészeti) nyelvoktatás
Absztrakt :
A technológia oktatásban betöltött szerepének célja az oktatás megkönnyí-
tése és a hatékony tanulás megvalósítása lenne.2 Az IKT-nak3 köszönhetően
a nyelvtanuló hallgathatja, utánozhatja, ismételheti, gyakorolhatja az egyes
kifejezéseket.4 A 2017/2018-as tanévben egy attitűdvizsgálatot végeztünk
az NKE RTK elsőéves nappalis hallgatók körében (N = 731).5 A kérdőívünk-
re 43 fő hallgató válaszolt. Azt feltételezzük, hogy az elektronikus tananyagok
használata pozitív hatással van a hallgatói motivációra az idegen nyelvi óra
keretében. Az eredmények szerint a megkérdezett hallgatók többsége szerint
a „LearningApps” tananyagok segítenek a szókincs elsajátításában, a tudás
felmérésében, élvezetesebbé teszik a tanulást.
The main role of technology in education would be targeted to facilitate education and implement effective learning.63 Thanks to ICT64 devices, language learners can listen to, repeat, and practise different expressions (Matthey 2006). An attitude research (with a questionnaire) was carried out amongst full time students in year 1 in the academic year of 2017/2018 at the Faculty of Law Enforcement of the National University of Public Service (N = 731).65 In total, 43 students responded to the questionnaire. It is assumed that the use of e-learning material has a positive effect on students’ motivation during language lessons. The results show that the majority of the respondents consider that ‘learningapps’ materials can help students to test their knowledge and it makes learning enjoyable. The use of ICT could have a positive effect on the students’ motivation in and out of the lessons.