A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Boros Anita
Szerző
dc.contributor.author
Robotka Imre
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2020-03-04T12:59:53Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2020-03-04T12:59:53Z
Kiadás
dc.date.issued
2019
Issn
dc.identifier.issn
2063-9058 (nyomtatott)
Issn
dc.identifier.issn
2063-9066 (online)
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/14804
Kivonat
dc.description.abstract
Magyarország azok közé az országok közé tartozik, amely nem rendelkezik szervezeti szempontból önálló közigazgatási bírósággal. 2018-ban, 1896 után újra a magyar Országgyűlés úgy döntött, hogy hazánk is elindul a közigazgatási bíráskodás szervezetileg is önállósult modellje felé. Az eljárási törvények modernizációja, az önálló közigazgatási perrendtartás és nem utolsósorban az Alaptörvény módosítása kikövezte az utat a rendes bírósági szervezettel párhuzamosan a közigazgatási bíróságok önállósulása felé. Az Országgyűlés döntésének végrehajtása érdekében egy páratlan összefogásnak lehettünk tanúi mind a jogalkotás, mind az igazságszolgáltatás és az annak igazgatási feladatait ellátó Országos Bírósági Hivatal részéről. A közigazgatási bíróságok 2020-as tervezett felállításához minden előkérdés vizsgálatára sor került, ám 2019-ben az Országgyűlés a közigazgatási bíróságok felállításának elhalasztásáról döntött. Ennek ellenére úgy véljük, hogy a szervezeti önállósághoz szükséges intézkedések és az idén felmerült előkérdések a későbbiekben is hasznos információkkal és tanulsággal szolgálhat mind a jogalkotó, mind a jogalkalmazók számára. Hungary is one of the countries that does not have an autonomous administrative court. In 2018, as in 1896, the Hungarian Parliament decided again that Hungary would start moving towards an organisationally independent model of administrative justice. The modernisation of procedural laws, the autonomous administrative procedure and, last but not least, the amendment of the Fundamental Law paved the way for the independence of administrative courts in parallel with the ordinary court organisation. In order to implement the decision of the National Assembly, we have witnessed an unparalleled cooperation between the legislature, the judiciary and the National Office for the Judiciary, which performs its administrative tasks. All preliminary questions were examined for the planned establishment of administrative courts in 2020, but in 2019 the Parliament decided to postpone the establishment of administrative courts. Nonetheless, we believe that the measures needed for organisational autonomy and the questions raised this year can continue to provide useful information and lessons for both legislators and practitioners.hu_HU
Nyelv
dc.language.iso
huhu_HU
Kiadó
dc.publisher
Ludovika Egyetemi Kiadóhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
közigazgatási bírósághu_HU
Kulcsszó
dc.subject
közigazgatási eljáráshu_HU
Kulcsszó
dc.subject
rule of lawhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
jogorvoslathoz való joghu_HU
Kulcsszó
dc.subject
bírósági felülvizsgálathu_HU
Kulcsszó
dc.subject
a közigazgatási perrendtartásról szóló törvényhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
administrative courthu_HU
Kulcsszó
dc.subject
administrative procedurehu_HU
Kulcsszó
dc.subject
right to legal remedyhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
judicial review of administrative actshu_HU
Kulcsszó
dc.subject
code of judicial review of administrative actshu_HU
Cím
dc.title
A 21. századi önálló magyar közigazgatási bíróság felállításának kihívásaihu_HU
Cím változat
dc.title.alternative
Challenges of the Establishment of 21st Century Autonomous Administrative Courtshu_HU
Típus
dc.type
Folyóiratcikkhu_HU


A tételhez tartozó fájlok

A 21. századi önálló magyar közigazgatási bíróság felállításának kihívásai
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény