Situation Centre in the Private Sector
Absztrakt :
A 21.század biztonsági kihívásai befolyásolják a globális gazdaságot és a multinacionális vállalatok működését. Ilyen körülmények között a nagyvállalatok válságkezelési
módszereit a hadtudományok alapján kell kidolgozni, amely kétszintű válságkezelést
igényel: stratégiai és operatív szintűt. Belső szabályok, biztonsági előírások, biztonsági személyzet és biztonsági technikai eszközök alkalmazásával védhető meg a vállalat tulajdona (mind anyagi, mind nem anyagi). A Helyzetelemző Központ integrálja
a különböző elemeket és alrendszereket, valamint központi irányító egységként működik a válságkezeléshez szükséges különböző szintű műveleti (beavatkozó) egységekkel
együtt. A Helyzetelemző Központ gondoskodik arról, hogy a vállalat biztonsági helyzete
egy elvárt kockázati szinthez igazodjon, amely megfelelő a vállalat számára.
The security challenges of the 21st century affect global economy and the operation
of multinational corporations.
In these circumstances the crisis management code of
practice of large corporations needs to be elaborated on the basis of military science,
a large corporation which demands crisis management on two levels: strategic and
operational. Internal regulations, security standards, security personnel, and security
technology defends a company’s assets (both material and immaterial). The situation
centre ties together these elements and subsystems, and serves as a central steering
unit for crisis management along with the various operations units. The Situation
Centre makes sure that the security situation of the company is adjusted to a certain
risk level that is still acceptable for the company.