A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Péter Balkányi
Szerző
dc.contributor.author
Zsolt Orbán
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2019-12-17T10:05:14Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2019-12-17T10:05:14Z
Kiadás
dc.date.issued
2019
Issn
dc.identifier.issn
2498-5392
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/14649
Kivonat
dc.description.abstract
The development of the Moodle e-learning system started in 2002. Since it is an open source platform with a prominently rich functionality, the system has been introduced in more than 100,000 organisations worldwide in the last decade, including numerous Hungarian higher education institutions (Szent István University, Óbuda University, University of Pannonia) and many organisations in the public administration. We have been operating with one of the largest user (12,000 visitors daily) and course (more than 1,000 active courses per semester) numbers in Hungary, a Moodle based system since 2007 at the Corvinus University of Budapest (CUB) with a high level of user satisfaction. We managed a major, overall system improvement project at CUB in 2016. The development included a version upgrade to the newest Moodle 3, a full redesign, introduction of several new functions regarding the professors’ needs and core improvement on the system’s stability and security among others with a comprehensive load-impact test. In this paper, we discuss the success factors and pitfalls of the whole renewal process. We will further focus on analysing the group discussions with the major stakeholders and evaluate the comprehensive load-impact test. At the end of our paper, we will examine the state of the Moodle e-learning system at the National University of Public Service and we will propose elements of an improvement project relying on our recent experience at another university.hu_HU
Nyelv
dc.language.iso
enhu_HU
Kiadó
dc.publisher
Nordex Nonprofit Kft. – Dialóg Campus Kiadóhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
e-learninghu_HU
Kulcsszó
dc.subject
Moodlehu_HU
Kulcsszó
dc.subject
learning management systemhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
Corvinus University of Budapesthu_HU
Kulcsszó
dc.subject
National University of Public Servicehu_HU
Kulcsszó
dc.subject
IT project managementhu_HU
Cím
dc.title
Institutional Adoption of a Learning Management System in Higher Education: A Case Study of the Corvinus University in Budapesthu_HU
Típus
dc.type
Folyóiratcikkhu_HU
Változat
dc.description.version
kiadóihu_HU
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.32565/aarms.2019.3.9
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
AARMShu_HU
Évfolyam
dc.identifier.journalVolume
18hu_HU

dc.identifier.page
5-19hu_HU
Füzetszám
dc.identifier.journalIssueNumber
3hu_HU


A tételhez tartozó fájlok

Institutional Adoption of a Learning Management System in Higher Education: A Case Study of the Corvinus University in Budapest
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény