A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Z. Karvalics László
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2019-12-17T09:41:15Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2019-12-17T09:41:15Z
Kiadás
dc.date.issued
2019
Issn
dc.identifier.issn
0866-6628
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/14645
Kivonat
dc.description.abstract
Hosszú út vezetett odáig, hogy a tudományok eredményeiből való részesedés mellett 2012-ben megjelent a tudománytermeléshez való hozzájárulás, a tudományos kutatásokban való részvétel jogának a követelése is. A tanulmány számos oldalról közelíti meg, miért van rendkívüli jelentősége a tudományképességnek és a részvételiségnek, hogyan függ mindez össze a tudományos műveltség új korszakával, miként nőhet ki ebből az „élethosszig tartó kutatás” gyakorlata, és hogy valójában nem jogok meg-, hanem visszaszerzéséről van szó. The content of the Right to Science is changing. After the Second World War it was defined as a right “to share in scientific advancement and its benefits”. Since 2012, it has started to widen to a more open interpretation: “opportunities for all to contribute to the scientific enterprise and freedom indispensable for scientific research”. The paper provides considerations about the importance of scienceability and participative architectures, the new epoch of science literacy and the paradigm of lifelong research. Let alone it is not about acquiring new rights – but winning back a long-time existing role as people’s science.hu_HU
Nyelv
dc.language.iso
huhu_HU
Kiadó
dc.publisher
Nordex Nonprofit Kft. – Dialóg Campus Kiadóhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
a tudományhoz való joghu_HU
Kulcsszó
dc.subject
tudományos műveltséghu_HU
Kulcsszó
dc.subject
állampolgári tudományhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
hálózati erőforrásszerzéshu_HU
Kulcsszó
dc.subject
élethosszig tartó kutatáshu_HU
Kulcsszó
dc.subject
the Right to Science (RtS)hu_HU
Kulcsszó
dc.subject
scientific literacyhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
citizen sciencehu_HU
Kulcsszó
dc.subject
crowdsourcehu_HU
Kulcsszó
dc.subject
lifelong researchhu_HU
Cím
dc.title
A tudományművelés és a tudományokban való jártasság mint emberi jog. Egy arkhimédészi pont azonosításahu_HU
Cím változat
dc.title.alternative
Science Making and Scientific Literacy as Human Rights. Identifying an Archimedean Pointhu_HU
Típus
dc.type
Folyóiratcikkhu_HU
Változat
dc.description.version
kiadóihu_HU
Hozzáférés
dc.rights.accessRights
nyílt hozzáférésűhu_HU
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.32566/ah.2019.3.6
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
Acta Humanahu_HU
Évfolyam
dc.identifier.journalVolume
7hu_HU
Füzetszám
dc.identifier.journalIssueNumber
3hu_HU
Terjedelem
dc.format.page
119-135hu_HU


A tételhez tartozó fájlok

A tudományművelés és a tudományokban való jártasság mint emberi jog. Egy arkhimédészi pont azonosítása
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény