A Nemzeti Közszolgálati Egyetemre jelentkezők felvételi adatainak elemzése 2012 - 2015 között
Absztrakt :
A magyar oktatási rendszer az elmúlt évtizedekben alapvető és mélyreható változásokon ment keresztül. A felsőoktatási stratégia a felsőoktatás rendszerváltását
befejezettnek tekinti, annak fő feladatául az értékteremtést, értékmegőrzést, a
racionális, teljesítményelvű működést tűzte ki célul. Ezzel együtt a megváltozott
oktatási környezetben olyan tényezők jelentek meg, mint a globalizáció, a társadalmi trendek változásai, a demográfiai folyamatok, vagy éppen a munkaerő-piaci
igények. A felsőoktatási reformok egyes intézmények megszűnését vagy szervezeti átalakulását eredményezték, ennek köszönhetően jött létre a Nemzeti Közszolgálati Egyetem. A Nemzeti Közszolgálati Egyetem 2012-es megalakulásával
több, nagy hagyományokkal rendelkező felsőoktatási, kutatási centrum egyesült.
Az Egyetem Karai és Intézetei az eltelt időszakban is széles körű kínálattal várták
az intézményben továbbtanulni vágyó fiatalokat. A feltörekvő új generációk nagy
bizalommal fordultak az Egyetem által kínált továbbtanulási lehetőségek felé,
melyet a felvételi statisztikák évről évre alátámasztanak. A tanulmány a 2012 és
2015 közötti időszakban, az Egyetemre jelentkezők felvételi adatait elemzi.
The Hungarian educational system has gone through substantial and profound
changes in the past decades. According to the higher education strategy the
transition in higher education is considered to be completed. Value creation, value
preservation and rational, performance based operation have been targeted.
Nevertheless, some other factors like globalization, changes of social trends, demographic processes or even the needs of the labour market have emerged in
the changed educational environment. Reforms of higher education have resulted
in closing some institutions or carrying out their organizational changes due to
which the National University of Public Service was established. By the National
University of Public Service coming into being in 2012 several higher education
and research centres of significant tradition were amalgamated. In the past years
the Faculties and Institutes of the University have offered a wide range of choice
for youngsters wanting to continue their studies at the institution. The emerging
new generations have placed their trust in the opportunities for further education
offered by the University the fact of which has been supported by statistics year
by year. The present study gives an analyis of the data of applicants to the National University of Public Service between 2012 and 2015.