A szervezeti kultúra életben tartása a reklámok segítségével
Absztrakt :
Az elmúlt évtizedek társadalmi változásai befolyással voltak a védelmi szektorra is,
melynek következtében átalakult a haderő szervezeti felépítése, feladatrendszere, filozófiája, de a Magyar Honvédség történelmi szervezetként rendelkezik szervezeti kultúrával, amely része a nemzeti kultúránknak, hazánk több mint ezeréves történetének,
benne fennmaradásunkért, nemzeti függetlenségünkért vívott harcaival, kialakult
értékekkel, katonaerényekkel, és szimbólumrendszerrel. Ezen jelképek, értékek megismertetése, esetleges elfogadtatása kommunikációs célként megjelölve érdemes lehet
„reklámozásra”.
Az USA játékokat fejleszt, online harcosokat formáz a hadereje legitimálásához, elfogadtatásához és a humán erőforrása biztosítása érdekében. Igénybe veszi a kommunikációs társadalom vívmányait, kihasználja azokat a tömegkommunikációs csatornákat, amelyeken elérheti a társadalom tagjait, érdekei érvényesítésére.
Az internetet használó fiatalok az általuk látogatott videómegosztó portálokon a Magyar Honvédséggel kapcsolatos videókat találnak. Az embereket érdekli a honvédséggel kapcsolatosan közzétett információ, a videók látogatottsága jelentős, a látogatottsági mutatók jelzik, hogy sokan „kattintanak” az oldalakra. A honlapok látogatói
a változatos tartalmaktól függően megjelenő filmspotokból nyernek – mint lehetséges
forrásból – ismereteket a Magyar Honvédséggel kapcsolatosan, ismerkedhetnek a katonai hivatás kihívásaival, és ezek a sok esetben házi készítésű kisfilmek alakítják és
formálják a véleményüket.
S zegedi Péter – b ékéSi Bertold – P aPP István Young people, using the Internet, also visit video sharing sites and check videos about the Hungarian Defence Force (HDF). A great number of users are interested in what- ever information is available in connection with the HDF; the view count of such videos is remarkable, web analytics show that many users „click” on such pages. Visitors to the websites may so obtain a complex view of the HDF, its activities, the military profession and its challenges. In many cases such “home-made” spots influence and form the opinion of young people.